"Türkiye'de, tüketicilerin yüzde 80'i hediye alırken toplumsal fayda gözetiyor"

Sağlık endişeleriyle geride bıraktığımız 2020, tüketicilerin yeni yıl alışverişlerinde daha duyarlı olmasını sağladı. Mastercard tarafından yapılan "Yeni Yıl Araştırması", Türkiye’de, tüketicilerin yüzde 80'inin hediye alırken toplumsal fayda gözettiğini ortaya koydu.

"Türkiye'de, tüketicilerin yüzde 80'i hediye alırken toplumsal fayda gözetiyor"

Mastercard tarafından yapılan "Yeni Yıl Araştırması", tüketicilerin hediye alırken daha duyarlı davrandığını ortaya koydu.

Türkiye'den araştırmaya katılanların yüzde 92’si, 2020 yılının kendilerine neyin daha önemli olduğunu hatırlattığını belirtirken, bu oran Avrupa genelinde yüzde 77 olarak seyrediyor. 

TÜKETİCİ DUYARLI

Türkiye’den araştırmaya katılanların yüzde 75’i bu sene hediye seçimine daha fazla özen gösterdiğini belirtirken, yüzde 65’i ise hediyeleri kişisel dokunuşlarla özelleştirdiğini ifade ediyor. Bu yılbaşında tüketicilerin sevdiklerine hediye seçmek için ayırdığı zamanda da artış gözlemleniyor. Buna göre; Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i, Türk tüketicilerin ise yüzde 62’si hediye seçmek için daha fazla vakit ayırıyor.

10 KİŞİDEN 8’İ HAYIR AMACIYLA HEDİYE ALIYOR

Araştırmanın en çarpıcı bulgularından birisi ise Türkiye'deki tüketicilerin Avrupa geneline kıyasla toplumsal konularda daha hassas olduğunu ortaya koyuyor. Avrupa’daki tüketicilerin yüzde 48’i hediyelerini alırken toplumsal faydayı gözettiklerini belirtirken bu oran Türkiye’de Avrupa’nın 1,5 katı olarak yüzde 80 oranında gerçekleşiyor. Öte yandan, Türkiye’de, tanımadığı ama ihtiyacı olan insanlara hediye olarak yiyecek ve giyecek almak yüzde 50 oranında. Bu rakam Avrupa için ise sadece yüzde 17.

Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 45’i ise hayvan haklarını koruma amacıyla çalışmalar yürüten STK ve barınaklardan hediye almayı tercih ediyor. Bir hayır kuruluşuna doğrudan bağış yapanların oranı ise yüzde 37 ile Avrupa ortalamasının 2,5 katı. STK’lardan yılbaşı kartı alarak destek verenlerin oranı Avrupa’da yüzde 19 seviyesindeyken, bu oran Türkiye’deki tüketiciler arasında yüzde 31 ile Avrupa’nın 1,5 katı olarak hesaplanıyor.

"Türkiye'de, tüketicilerin yüzde 80'i hediye alırken toplumsal fayda gözetiyor" - 1 Kaynak: Mastercard

YEREL ESNAFA DESTEK

Covid-19 ile beraber, tüketiciler nereden alışveriş yaptığına daha fazla özen göstermeye başladı. Avrupalıların yüzde 70’i, Türkiye’deki tüketicilerin ise yüzde 90’ı bu sene hediye alışverişi yaptığı yer konusunda daha duyarlı olduğunu ifade ediyor. Alışveriş yaparken kendi içinde bulunduğu topluma destek vermek istediğini belirtenlerin oranı Türkiye için yüzde 79.

Ekonomik gelişime destek vermek amacıyla yeni yıl alışverişini yerel işletmelerden yaparım diyenlerin oranı yüzde 75 ile Avrupa ortalamasının 15 puan üzerinde. Araştırmaya katılanların yüzde 70’i hediye alışverişini yerel esnaftan yapacağını belirtirken, yeni yıl akşamı için yiyecek ve içecek alışverişini yakın çevreden alacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 76 seviyesinde.

Türkiye'deki tüketiciler arasında en çok tercih edilen hediyeler:

1.      Çerçeveli fotoğraf ve albüm (Yüzde 53)

2.      Ev yapımı yeni yıl sepeti (Yüzde 47)

3.      Kişiselleştirilmiş tasarımlar (Yüzde 45)

4.      Sağlıklı yaşam hediyeleri (Yüzde 43)

5.      Özel deneyim hediyeleri (Yüzde 41)

6.      El yapımı mumlar (Yüzde 41)

7.      Kıyafet kombinleri (Yüzde 39)

8.      Ev yapımı kart oyunları (Yüzde 31)

9.      Çizim veya boyama (Yüzde 29)

10.    Şiir veya hikaye yazma (Yüzde 29)

VİDEO: YILBAŞI SEPETİNE SALGIN ETKİSİ-ARŞİV

  • Etiketler :
  • Haberler -
  • Yılbaşı
  • Ekonomi
  • Alışveriş
  • hediye

Sayfa Yükleniyor...