Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Türk Hava Yolları (THY) işbirliğiyle, iç turizmi canlandırmak ve erken rezervasyon imkanlarını kullanarak, vatandaşların ucuz ve kaliteli tatil yapmasını sağlamayı amaçlayan kampanyaya start verildi.

4 Mayıs – 8 Haziran 2009 tarihleri arasında gerçekleştirilecek kampanyanın tanıtım toplantısında konuşan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, ''Helga ile Hans'ın veya Ali ile Mehmet'in seyahat etmesinin aynı imkanlarda olabileceğini anlatmaya çalışıyoruz'' dedi.

Ulusoy, işverenler ve sendika yetkilileriyle bir araya gelerek tatil dönemleri konusunda da bir çalışma yapacaklarını ifade etti.

TÜROFED Başkanı Ahmet Barut da konuşmasında şunları söyledi: “İç turizmi canlandırmak ve tüketiciyi erken rezervasyona teşvik etmek amacıyla düzenlenen bu kampanya ile erken rezervasyon bilincinin geliştirilmesi ile beraber sağlanacak avantajlarla herkesin tatil yapabileceği bir fırsat da yaratılmış oluyor. Bu aynı zamanda, turizmde iç pazar payının gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılması noktasında da katkı sağlayacak bir hamledir.

Bu kampanyaların desteği ile yerli misafirlerimizden “fiyatların yabancılara verilenden daha pahalı olduğu” yönünde aldığımız şikayetlerde de azalma olacaktır.

Daha erken rezervasyon yapan ve kampanyalardan yararlanan yabancılar hem daha cazip paketler satın alabilmekte hem de istedikleri zaman, istedikleri yerde tatil yapma olanağı bulabilmektedirler. İşte fiyatlardaki fark sadece ve sadece bundan kaynaklanmaktadır. Erken rezervasyon ve kampanyalardan yararlanma olanağı açısından yerli ve yabancı ayrımı söz konusu bile değildir.”