Ülker'den Türkiye'ye 5 milyar TL'lik yatırım sözü

Murat Ülker, yeni global markaları pladis’in büyümesinin ana üssünün Türkiye olacağını açıkladı. 5 yılda toplam 5 milyar TL'lik yatırım yapılacağını açıkladı...

Ülker'den Türkiye'ye 5 milyar TL'lik yatırım sözü

2007 yılında ünlü çikolata markası Godiva'yı alıp dünya çapında bir marka olma kararı alan Yıldız Holding (Ülker) İngiliz büskivi devi United Biscuits’i de satın aldıktan sonra tüm faaliyet, şirket ve markalarını pladis çatısı altında toplamıştı. Türkiye’den bir grup gazeteciyi, pladis’in Londra Ofisi’nde ağırlayan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, yeni vizyonda da pladis’in büyümesinin ana üssünün Türkiye olacağını açıkladı. Türkiye’ye 5 milyar TL'lik yatırım yapılacağını anlatan Ülker, “Yatırımlarda Türkiye bir tarafa global bir tarafa. Türkiye’de Yıldız Holding olarak 51 fabrikamız var, bunların 11’i pladis çatısı altında. Türkiye’deki fabrikalarımız, tüm dünyadaki pladis fabrikaları içinde kapasite, istihdam ve teknoloji bakımından en iyileri arasında yer alıyor. 2021 yılına kadar Türkiye’deki fabrikalara 5 milyar TL daha yatırım yapacağız” diye konuştu.

Ülker'den Türkiye'ye 5 milyar TL'lik yatırım sözü - 1 Murat Ülker (57) ve CEO Cem Karakaş (42) pladis'in büyüme hedeflerini anlattı. Koç Holding kökenli Dr. Cem Karakaş, Erdemir'de CFO'luk yaptı. 100'den fazla şirketin satınalma işleminde yer aldı...

KARAKAŞ: HEDEFİMİZ TÜRKİYE'DEN LİDER ÇIKARMAK

Dünya bisküvi, çikolata ve şekerleme pazarındaki gelişmeleri değerlendiren pladis CEO’su Dr. Cem Karakaş iseglobalde bu pazarın 350 milyar dolar civarında olduğunu anlattı. Çikolatanın yüzde 34 ile bu pazardan en geniş payı aldığını dile getiren Karakaş, bunu yüzde 29 pay ile bisküvi (tatlı-tuzlu) ve yüzde 20 ile şekerlemenin takip ettiğini söyledi. Cem Karakaş, "Hedefimiz, kendi alanımızda Türkiye’den çıkan, global arenadaki ilk lider şirket olmak" dedi.

"BİZİM İŞİMİZ HİJYEN, BİZDE FETÖ'CÜ YOK"

Murat Ülker, Londra'daki pladis toplantısında gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Konuşmasının başında, 15 Temmuz darbe girişimine değinen Ülker, “Kalkışmanın başarısız olması en büyük kazancımız. FETÖ başaramadı ve milletçe kurulduk. Bu konuda bize önderlik eden Cumhurreisimiz'e, TBMM’ye ve başbakanımıza müteşekkiriz” dedi. Murat Ülker’e bazı şirketlerde FETÖ bağlantısı nedeniyle temizlik yapıldığı hatırlatılarak “Grubunuzda da FETÖ temizliği oldu mu?” diye soruldu. Ülker bu soruya şöyle cevap verdi: “Bizim işimiz gıda. Biz çok hijyenik bir şirketiz ve her zaman bize söylenenleri yapıyoruz. Sadece işimiz bizim patronumuz olsun. Benim bile patronum işim. İş ne emrederse ben onu yaparım. İş prensiplerimiz itibarıyla zaten çok kıskancız. İstiyoruz ki, iş yerimizde sadece bizim işimiz yapılsın. Başka bir faaliyetle zaman kaybedilmesin. Ben zaten herkesten yüzde 110'luk performans bekliyorum. Kimsenin de böyle şeylere bizde vakti olmaz...”

McVITIE'S KRALİÇENİN DE PASTACISI 

Ülker'den Türkiye'ye 5 milyar TL'lik yatırım sözü - 2 Kraliçe Elizabeth düğün pastası, 1947

pladis çatısı altına giren markalardan İngiltere’nin bisküvi pazarı lideri McVitie's aynı zamanda Kraliyet Ailesi’nin de pastacısı olarak tanınıyor. Marka, 1893’te Kraliçe Mary ve Kral V. George’un düğün pastasını hazırlayarak kraliyet onay mührünü aldı. 1947’de ise Prenses Elizabeth ve Prens Philip’in (şimdiki İngiltere Kraliçesi Elizabeth) düğün pastası da yine McVities tarafından hazırlandı. Pastanın boyu 2.5 metre yüksekliğindeydi. Son olarak Kraliçe Elizabeth’in torunu Galler Prensi William ve Prenses Catherine’in düğün töreni için hazırlanan çok katlı çikolatalı pastada 1.700 adet McVitie’s bisküvisi kullanılmıştı. Prens William, çocukluğundan beri en sevdiği bu pastayı, düğün töreni için özel olarak sipariş etmiş, pasta kraliyet mutfağının özel reçetesine göre hazırlanmıştı. Pastanın tasarımı, Kraliçe Elizabeth’in 85. yaş günü pastasını da yapan United Biscuits şeflerinden Barry Colenso’ya ait.

PLADİS NE DEMEK 'P'Sİ NEDEN KÜÇÜK?

Ülker'den Türkiye'ye 5 milyar TL'lik yatırım sözü - 3 pladis'in yurtdışında halka arzı da planlanıyor

Murat Ülker, global markaları pladis'in 'p' harfini logoda özellikle küçük harf olarak kullandıklarını söyledi. Ülker, "Bu 'p' harfi de bizim işler gibi... Sonuçta kuruşla sakız satıp, küçük işler yapıyoruz bu nedenle de logomuz küçük hafle yazıldı. Buradaki amacımız yeknesaklık yaratıp görenin dönüp bir daha bakmasını sağlamak" dedi. pladis Latince'de Ülker anlamındaki, yedi yıldızdan oluşan 'pleiades' takımyıldızının adından geliyor.

Sayfa Yükleniyor...