Vatandaş artık indirim marketlerini tercih ediyor (Yüzde 293 artış)

Türkiye'de indirim marketlerine olan rağbet her geçen gün artıyor. Vatandaşın ucuz ürüne yönelmesiyle bu marketlerin sayısı son sekiz yılda üç katına çıkardı. İndirim marketleri artık toplam pazarın yüzde 76'sını oluşturuyor.

süpermarket.jpg

Son yıllarda vatandaşın indirim marketlerine olan ilgisi sektörü yeniden şekillendirdi.

Bir iletişim şirketi tarafından hazırlanan "yerel zincirler" raporuna göre, son sekiz yılda zincir marketlerin toplam mağaza sayısı yüzde 207 artış kaydetti. En hızlı büyüyen segment ise "indirim marketleri" oldu.

İndirim zincirlerinin toplam market sayısı yüzde 293 arttı. Yerel zincir market sayısı yüzde 80, ulusal süper market sayısı ise yüzde 81 artış gösterdi.

ZİNCİR MARKET SAYISI (2011-2019)                       

Artış oranı (%)                 

İndirim market - 293

Yerel zincir market - 80

Ulusal süper market - 81

İndirim marketlerin sektördeki payı şu an yüzde 76 düzeyinde olduğu ise raporda yer alıyor 

Tahmine göre ise bu pay 2026'da yüzde 80'e çıkacak. 

Türkiye'de 234 market zinciri 34 bin 45 şube ile faaliyet gösteriyor..
 
ZİNCİR MARKET

Marka sayısı - 234

Şube sayısı -  34.045

2026 için şube sayısı tahmini - 47.000

Bu sayıya 6 yıl içinde 13 bin yeni marketin ekleneceği öngörülüyor.

2026'ya kadar zincir marketlerin toplam yüzde 42 büyümesi beklenirken, 60 market zincirinin sektörden ayrılacağı tahmin ediliyor. Buna karşın 30 yerel perakendeci şube sayısını artırarak zincir market tanımına dahil olabilir.

Öte yandan, 2010 yılından bu yana 88 yerel, 6 ulusal ve 6 indirim olmak üzere toplam 100 market zinciri satılarak veya şubelerini kapatarak sektörden çıktı.

VİDEO: TÜKETİCİ ARTIK UCUZ ÜRÜNE YÖNELİYOR

Sayfa Yükleniyor...