Vicaire: Türk tüketici geleceği için karamsar

CarrefourSA Genel Müdürü Vicaire, Türk tüketicisinin küresel kriz ve kendi geleceği konusunda kötümser olduğunu belirtti.

Vicaire: Türk tüketici geleceği için karamsar

CarrefourSA Genel Müdürü Guillaume Vicaire, Akbank ve CarrefourSA arasındaki işbirliğinin ilk ürünleri olan Carrefour Axess kredi kartı ve CarrefourSA Kredi Ekspres şubelerinin tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye'de 171 mağazaları bulunduğunu ve geçen yıl 100 milyon liranın üzerinde yatırım yaptıklarını söyledi.

Akbank ile yaptıkları işbirliği kapsamında 19 hipermarketlerinde müşterilerine finansal hizmetler sunacaklarını bildiren Vicaire, ''CarrefourSA olarak amacımız; ailelerin bütçelerini korumaktır. Türk tüketicisi küresel kriz ve kendi geleceği konusunda oldukça kötümser. Daha ekonomik şeylere, indirimlere, promosyonlara bakıyor. Biz de onlara bütçelerini idare etmede yardımcı olmaya çalışıyoruz'' şeklinde konuştu.

2,5 milyon CarrefourSA Plus kart kullanıcısı bulunduğunu, cirolarının üçte ikisinin sadakat kartıyla gerçekleştirildiğini ve Carrefour Axess kartının bu sadakat programında yeni bir adım olduğunu vurgulayan Vicaire, soruları yanıtlarken de birçok müşterilerinin Carrefour Axess kartı alacağını umduklarını ve bu konuda iddialı olduklarını kaydetti.

2009'da yapacakları yatırım miktarının en az 2008'deki gibi olacağını, bu yıl şimdiye kadar bir hipermarket ve 24 süpermarket açtıklarını belirten Vicaire, şöyle devam etti:

''Yılın geri kalan döneminde de 3 hipermarket ve 25-35 arasında süpermarket açmayı planlıyoruz. Hedefimiz; ortam ne olursa olsun çok hızlı büyümek ve Türkiye'nin perakende piyasasında ilerlemektir. Güler Hanım'ın (Sabancı) söylediği gibi 'mağaza açmaya devam edeceğiz.' Başka mağazaları, şirketleri, belki satın almaya gideceğiz. Güler Hanım, 'gelişme hızına göre 3 yıl içinde mağazalarımızı 2 katına çıkarmaktan söz etmişti.' Ben buna katılıyorum. Bazı mağazaların satın alınması amacını teyit ediyoruz.''

AŞIRI KARAMSAR BİR DURUM VAR
CarrefourSA Genel Müdürü Vicaire, bir soru üzerine, Türk tüketicisinin başka ülkelerle karşılaştırıldığında daha düşük bir güven düzeyine sahip olduğunu ileri sürerek, ''Bu farkı görmekten dolayı şaşırıyorum. Türkiye'de aşırı karamsar bir durum var. Son birkaç aydır güven düzeyi düşük kalmakla birlikte bir düzelme de var'' şeklinde konuştu.

Akbank Genel Müdür Vekili Hakan Binbaşgil de, anlaşmayı geçen yıl imzaladıklarını ve proje üzerinde 8-9 aydır çalışıldığını ifade ederek, ''Hipermarket bankacılığı diyebileceğimiz yeni bir konsept başlıyor. Bunun içerisinde finansal hizmetler var. Bu işbirliğinin önü çok açık'' şeklinde konuştu.

CarrefourSA Plus ve Axess özelliklerinin yeni bir kredi kartında birleştiğini ifade eden Binbaşgil, ''Kazandıran alışveriş'' sloganını taşıyan Carrefour Axess'in indirimler, özel kasa, vade farksız 12 taksit ve temassız kart özelliği de bulunduğunu kaydetti.

Yeni bir bankacılık modeli çıkarttıklarına ve bunun giderek büyüyebileceğine işaret eden Binbaşgil, kaç yeni müşteri hedeflediklerine ilişkin bir soru üzerine, ''Burada milyonlara hitap etmek istiyoruz'' dedi.

İşbirliğine ilişkin bir soru üzerine Binbaşgil, CarrefourSA ile bir ortaklık yaptıklarını, yatırımları birlikte gerçekleştirdiklerini, CarrefourSA Kredi Ekspres şubelerini birlikte açtıklarını, kartları birlikte çıkarttıklarını, maliyetleri bir tarafa yazdıklarını, projenin getirilerini de aralarındaki anlaşma paralelinde paylaşacaklarını anlattı.

CarrefourSA-Axess işbirliği ile Akbank, hipermarket bankacılığına da adım atarken, CarrefourSA da mağazalarında kurulacak Akbank 'CarrefourSA Kredi Ekspres' şubeleriyle müşterilerine yeni bir platform oluşturacak.

CarrefourSA'daki ilk alışverişlerde harcama tutarı üzerinden süre ve ürün sınırlaması olmaksızın yüzde 10 ''hoş geldin'' indirimi sağlayan Carrefour Axess, ayrıca binlerce CarrefourSA markalı ve aylık olarak değişen kampanyalı üründe CarrefourSA Plus indirimlerinin üzerinden sürekli olarak yüzde 10 ekstra indirime olanak tanıyacak.

Sayfa Yükleniyor...