431 km/s hızı gölgede bırakan rakamlar
431 km/s hızı gölgede bırakan rakamlar

Sıfır hata stratejisi ile üretilen başyapıt ile ilgili kısa bilgiler
Dünyanın en süratli otomobili Bugatti Veyron Super Sport 1200 beygir gücünde çıkışa sahip.
Dünyanın en süratli otomobili Bugatti Veyron Super Sport 1200 beygir gücünde çıkışa sahip.
Volkswagen grubuna ait markaların motorlarının üretildiği Salzinger fabrikasında her gün en az 7000 motor üretiliyor.
Bugatti Veyron SS'in güç kaynağıda işte bu fabrikada, Volkswagen aile otomobillerindeki ufak hacimli güç üniteleri, Audi ve Bentley'de kullanılan 12 silindirli motorlar ile aynı çatı altında, ufak ve çok özel bir bölümde üretiliyor.
Özel çünkü şirketin gelecekte kullanacağı yeni teknolojilere sahip motorların bulunduğu gizli bir departmana barındıran dördüncü salonda üretiliyor.
Bugatti Veyron SS'in motoru iki tekniker tarafından bir haftada kısmen el işçiliği ile üretiliyor.
Her motor üretildikten sonra 8 saat süren bir rodaja tabi tutuluyor.
8 saat süren rödaj sırasında dinamometre motor çıkışını kaydediyor ve bir motor diğerinden güçlü olması durumunda güç 1200 bg ile sınırlanıyor.
Rödaj işlemi sırasında 1.2 ton benzin yakılıyor.
Motorun içinde dolaşan 21 litrelik yağ üretim modeli otomobiller içinde en yükseği.
Montaj aşamsında sıkılan her vidaya uygulanan tork kaydediliyor. Böylece mühendisler daha sonra bir yanlışlığı rahatça tespit edebiliyor.
Motorun tek başına ağırlığı 456 kg.
16 silindirli 8 litrelik 4 turbolu mororun gücü rahatlıkla 1300 beygire ulaşabiliyor ancak şanzımanı korumak için 1200 ile sınırlandırılmış.
Bugatti'nin güç kaynağının ömrü, VW motorları standartına göre 300,000 km. Ancak günlük hayatta bu kadar güçlü bir motor sık sık zorlanamayacağı için esas ömrü çok daha uzun.
Bugatti'nin bir modeli dayanıklılık testinde şimdiden sorunsuz bir şekilde 170,000 km'yi tamamlamış.
Otomobilin her jantı BBS tarafından 30 makina saatinde üretiliyor.
Her 5 lastik değişiminde yeni jant almak gerekiyor ve lastik jant setinin fiyatı 50,000 avro.
Veyron SS 430 km/s ile seyrederken jantının içindeki 28 gramlık lastik basınç sensörü oluşan 3100 G'lik çekimle 128 kg oluyor.
Satın almak isteyen müşterilerden talep edilen kapora 450,000 avro, 6 ay sonra aracın üretimine başlanmadan önce bir kez daha 450,000 avro isteniyor.
Bazı aksesuarlarının fiyatı 270,000 avro olan aracın 'standart' fiyatı 1.65 milyon avro artı vergiler.
Aracın hızlanma performansı şöyle;
0-100 km/s 2.5 saniye
0-200 km/s 6.7 saniye
0-300 km/s 14.6 saniye
Aracın azami hızı lastikleri korumak için 415 km/s ile sınırlanmış.
Motor 1500 Nm tork üretiyor.