Bir restorasyon hikayesi

Bir restorasyon hikayesi

  • 1

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Bazı insanlar damarlarında petrol aktığını anladığında yani otomobillerin üstünde bir etki bırakmaya başladığı yaşlarda, kendisini etkileyen araçları satın alması genelde mümkün olmaz. İşte bizim hikayemizin kahramanı böyle biri.
  • 2

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    12-13 yaşında otomobillere “vay be” diye bakarken, işe girip çalışan ve 4 tekerlek alabilecek kadar birikim yapan kahramanımız, “vay be” diye baktığı, o zamanın otomobilini, işleri yolunda giderse ancak 20-25 sene sonra alacak güce gelir.
  • 3

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Ancak “vay be” de artık nerdeyse 20-25 yıldır yollarda olduğundan yıpranıyor, cıvıl cıvıl renklerde mis gibi kokan, yeni ama çok basit otomobillerin yanında, ‘hurda indirimine kupon’ gibi kalıyordur.
  • 4

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Ancak kahramanımız biraz romantiktir ve herşeye rağmen “vay be” dediği otomobili satın alır. Ne de olsa artık gücü yetiyordur. Eski aşkını satın alarak onu yeniden yaratmak isteyen kahramanımız kendini dramatik bir opera sahnesinin içinde bulur. “Vay be” dediği otomobili istediği gibi yapabilmesi için en az bir 20 sene daha çalışması gerekmektedir. Perde kapanır...
  • 5

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Kulağa abartılı da gelse, zamanında beğenilen bir otomobilin aradan yıllar geçtikten sonra klasik olduğu gerçeğinden yola çıkarak, bir klasiği ilk günkü haline getirmek yani restore etmek çok pahalı ve emek isteyen bir işlem.
  • 6

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Yinede bütçeleri uygun olanlar için bazı otomobil üreticileri böyle imkanlar sunuyor. Biz otomobilseverlere de bir klasiğin yenilenmesini izleme keyfi kalıyor.
  • 7

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Bu hizmeti veren şirketlerden biri de Porsche. Şirkete bir otomobil restore ettirmek istediğinizde ilk adım maliyet hesaplaması oluyor. Hesaplama için fotoğraflarını çekip şirkete gönderebiliyorsunuz veya Porsche daha spesifik bir bütçe için aracı sizden alıp fabrikaya götürüyor. Bundan sonra resimlerde göreceğiniz otomobil de fabrikaya götürülmüş bir Porsche 911.
  • 8

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    İkinci basamak aracın fabrikaya varması ve mühendisler ve ustalar tarafından detaylı bir şekilde incelenmesi.
  • 9

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Üçüncü basamakta araç baştan aşağı parçalarına ayrılıyor. Böylece en ufak, saklı kalmış, istenmeyen bir durum araştırılıyor.
  • 10

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Araç parça parça ayrılıyor.
  • 11

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Otomobilin gövdesini oluşturan parçalar
  • 12

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Dördüncü basamak motor ve şanzıman, kabin, gövde ve boya işlemlerinden oluşuyor.
  • 13

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Şanzıman
  • 14

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Motor ve şanzıman sökülüp temizleniyor, yıpranmış parçalar orijinalleri ile değiştiriliyor.
  • 15

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Motor parçalarına ayrılıyor.
  • 16

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Motor yapılıyor
  • 17

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Motor bloğu
  • 18

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Görsel olarak sıfırlanan motor ve şanzıman daha sorna test edilerek gücü ölçülüyor.
  • 19

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Test aşaması
  • 20

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Gövde inceleniyor
  • 21

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Zaman ile paslanan gövde tamir edilerek ilk günkü halinden daha iyi duruma getirilecek.
  • 22

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Paslı arka bölüm
  • 23

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Tertemiz olan şasi işlem görmeye hazır.
  • 24

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Araçtaki eğrilikler gideriliyor
  • 25

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Şasi üzerinde çalışma yapılıyor
  • 26

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 27

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 28

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 29

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Gövde pastan arındırılıp, parçalar orijinal hizalarına getirildikten sonra, günümüzün daha iyi teknolojisi ile pasa karşı daha dayanıklı olması için boya öncesi işlemden geçiriliyor.
  • 30

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 31

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 32

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Yenisinden daha iyi!
  • 33

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Bir klasik hayranının rüyası!
  • 34

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Yepyeni motor ve motor bölmesi
  • 35

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Boya öncesi astar
  • 36

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 37

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 38

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 39

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Yeni yürüyen aksam
  • 40

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Gıcır gıcır diskler
  • 41

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Tamamen sökülen kabin araç sahibinin zevki doğrultusunda kullanılan malzemeler ile yeniden yapılıyor.
  • 42

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Döşeme
  • 43

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Ön cam ve arka camın çıtası.
  • 44

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Arka koltuk sırtlıkları ve tünel döşemesi.
  • 45

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 46

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
  • 47

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Arka koltuklar bitmek üzere
  • 48

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Ve aracımız bitti...
  • 49

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Son işlem aracın finalize edilmesi.
  • 50

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Araç sıradan birinin gözünde kullanılmaya hazır olsa da Porsche kendi uzmanları ile kapsamlı bir test yapar.
  • 51

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Test sürüşlerinde motor ve şanzımanın fonksiyonları, araçtaki rüzgar gürültüsü, diğer sesler, şasi ve gövde boyası kontrol ediliyor.
  • 52

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Uzmanlar tatmin olursa aracı sahibine, restorasyon işlemi ile ilgili, kitap, 1000 fotoğraflık CD ve uzman tarafından imzalanmış, aracın şasi numarası yazan bir plaketten oluşan bir paket veriliyor.
  • 53

    Bir restorasyon hikayesi

    Bir restorasyon hikayesi
    Mutlu son...