Deneysel yarış otomobili

Deneysel yarış otomobili

  • 1

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    Nissan bu yıl 16-17 Haziran’da gerçekleşecek Le Mans 24 Saat dayanıklılık yarışına katılacak deneysel DeltaWing projesinin kurucu ortağı oldu.
  • 2

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    Nissan DeltaWing gücünü 1,6 litrelik dört silindirli bir benzinli motordan alıyor ve geleneksel bir yarış otomobilinin yarısı ağırlığa ve yarısı aerodinamik dirençe sahip.
  • 3

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    DeltaWing’in genel klasmana girmesine izin verilmeyecek, ama şirket otomobilin yarışa girmesini, kendi ifadesi ile ‘motor sporlarının alabileceği potansiyel bir yönü sergilemek ve gelecekte Nissan’ın yol otomobili ürün yelpazesini destekleyecek teknolojilerin araştırılmasını ve geliştirilmesini beslemek’ için kullanacak.
  • 4

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    DeltaWing İngiliz tasarımcı Ben Bowlby’nin, Amerikan motor sporları girişimcisi Don Panoz’un, Dan Gurney’in All-American Racers kuruluşunun, Highcroft Racing takımının ve Michelin’in eseri.
  • 5

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    Araçta kullanılacak DIG-T (Doğrudan Enjeksiyonlu Benzinli – Turbo Beslemeli) motor Nissan yol otomobillerindekiyle aynı teknolojiyi barındırıyor.
  • 6

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    Motorun neredeyse 300 beygir güç üretmesi bekleniyor, bu da Nissan DeltaWing’in bazı LMP1 ve LMP2 prototiplerininkine benzer tur süreleri elde edebileceği anlamına geliyor.
  • 7

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    Nissan’ın başkan yardımcısı Andy Palmer şöyle konuştu: “Nissan DeltaWing ders çıkarabileceğimiz çok sayıda son derece yenilikçi fikir içeriyor. Aynı zamanda mühendislik kaynaklarımız ve PureDrive stratejimizden güç alan yakıt verimliliği liderliğimiz, DeltaWing’in Nissan için bir buluş test yatağı haline getirilmesine imkan tanıyacak.”
  • 8

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    DeltaWing’de sürücü otomobilin arka tarafında, neredeyse arka aksın üzerinde oturuyor ve uzun, dar bir gövdeden Michelin’in araç için özel olarak ürettiği iki dar ön lastiğe bakıyor.
  • 9

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    Arkaya monte edilmiş motor nedeniyle aracın ağırlığının büyük kısmı arka tarafta, bu da son derece kolay kontrol edilebilir olmasını sağlıyor.
  • 10

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    Ayrıca düşük dirençli gövde şekli de aracın verimini arttırıyor.
  • 11

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
    DeltaWing Le Mans’ta deneysel otomobillere ayrılmış pit şeridi olan ‘Garage 56’dan çıkacak ve ‘0’ yarış numarasını taşıyacak.
  • 12

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 13

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 14

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 15

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 16

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 17

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 18

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 19

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 20

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 21

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili
  • 22

    Deneysel yarış otomobili

    Deneysel yarış otomobili