Sadece evde ve yolda değil tuvaletlerde de film ve dizi izliyoruz (Netflix Araştırması)

Netflix’in yeni araştırmasına göre, dizi ve film izleme alışkanlığı dört duvarı aşıp sokaklara, kafelere, toplu taşıma araçlarına taştı. Hatta yüzde 7'lik bir kısım ise tuvaletlerde içerik izliyor. Türkiye’deki kullanıcıları en çok otobüs yolculuğu sırasında film ve dizi izlerken bu sırada çoğu kendi kendine kahkaha atmaktan çekinmiyor, kimi de ekrana kilitlenip ineceği durağı kaçırabiliyor.

  • 1

    Dünyada akıllı telefon kullanıcılarının 2,4 milyara ulaştığı günümüzde, mobil cihazlardan film ve dizi izleme alışkanlığı giderek yayılıyor. Netflix’in indirme özelliği sayesinde milyonlar, kendi dört duvarları dışına çıkıp izleme keyfini her yerde ve koşulda devam ettirirken, yepyeni “umumi” izleme davranışları da açığa çıkıyor. Kimi zaman etrafımızdakileri umursamadan göz yaşı döküyoruz, kimi zaman da merakımıza yenilip gözümüzü yanımızdakinin ekranına dikiyoruz.
  • 2

    Dünya genelinde izleyicilerinin yüzde 67’si, Türkiye’dekilerin de yüzde 77’si sadece evlerinde değil, örneğin işe gidip gelirken, otobüs yolculuğu yaparken veya uçaktayken de mobil cihazlarından film ve dizi seyrediyor. Nitekim pek çoğu için iş yolunda veya seyahat esnasında film ve dizi izleyebilmek yiyecekten ve sudan daha önemli. Araştırmaya göre, her iki Türk izleyiciden biri (yüzde 50) için WiFi bağlantısı en az rahat koltuk (yüzde 51) kadar değerli. Yüzde 46’sı ise mobil cihazlarını şarj edebilmenin elzem olduğunu söylüyor.
  • 3

    Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 43’ü, dışarıda film ve dizi seyrederken, etrafındakileri gizlice onların ekranına bakarken yakaladıklarını söylüyor. Dışarıda film ve dizi izleyenlerin sadece %13’ü izledikleri içerik yüzünden utandıklarını itiraf ederken, yüzde 77’si ‘tuhaf bir durumda kalsalar’ bile o programı izlemeye devam ediyor. Ancak başka birinin ekranını dikizlemenin de bir riski var. Bu şekilde ‘istemeden bir yapımın devamını öğrenenlerin’ oranı yüzde 13.
  • 4

    Türk kullanıcılar 21’lik bir kısmı, bir yabancının izledikleriyle ilgili kendisini durdurup yorum yaptığını belirtirken, yüzde 47’si için dışarıda film ve dizi izlemek etrafındakilerle muhabbet etmekten daha önemli. Türkler bu konuda araştırmanın yapıldığı 22 ülkedeki diğer katılımcılara fark atıyor. Yine Türk kullanıcılar yüzde 27’si ekrana bakarken etrafındakileri görmezden ve duymazdan geldiğini söylüyor.
  • 5

    Elbette kafelerden toplu taşıma araçlarına birçok yerde izleme yapmak mümkün. Ama Türkler en çok otobüs ile seyahat ederken dizi ve filmlere kilitleniyor. Yüzde 73’lük oranla bu alanda diğer ülkeleri geride bırakan Türklerin yüzde 44’ü uçakta, yine yüzde 44’ü işe gidip gelirken bununla meşgul oluyor. Ve yüzde 7’si tuvaletlerde dizi ve filmlere gömülüyor.
  • 6

    Araştırma 24 Ağustos - 7 Eylül 2017 tarihleri arasında SurveyMonkey tarafından, 37 bin 56 kişinin katılımıyla ABD, Arjantin, Avustralya, Brezilya, kanada, Şili, Kolombiya, Fransa, Almanya, Hindistan, İtalya, Malezya, Meksika, Hollanda, Filipinler, Polonya, Güney Kore, İspanya, İsveç, Tayvan, Tayland ve Türkiye’de gerçekleştirildi.