Kıyafet tercihlerini “like” sayısı belirliyor

ntv.com.tr

Mağazaların soyunma odalarında çekilen 'selfie'ler son günlerde sosyal medyada en çok paylaşılan fotoğraflar arasında. e-ticaret sitesi Shopa’nın yaptırdığı son araştırma, kadınların yüzde 60’ının ürün satın alırken sosyal medya hesaplarını kullanarak onay almaya ihtiyaç duyduğunu gösterdi.

  • 1

    Mağazaların soyunma odalarında çekilen 'selfie'ler son günlerde sosyal medyada en çok paylaşılan fotoğraflar arasında.
  • 2

    e-ticaret sitesi Shopa’nın yaptırdığı son araştırma, kadınların yüzde 60’ının ürün satın alırken sosyal medya hesaplarını kullanarak onay almaya ihtiyaç duyduğunu gösterdi.
  • 3

    Akıllı telefonların yükselişiyle birlikte hayatımıza giren “selfie” kelimesi, satın alınan ürünlerin belirlenmesinde önemli bir aktör haline geldi.

    Kim Kardashian'ın öncülerinden olduğu bu yeni akım, satın alma davranışlarında sosyal medyanın daha etkili bir hale gelmesine neden oldu. 

  • 4

    Geçmişte ünlü isimleri ve stil dergilerini takip eden insanlar, artık akıllı telefon ve sosyal medya platformlarını kullanarak önce kıyafetin alacağı “like” sayısına bakıyor.

  • 5

    Yapılan araştırmaya göre, her 7 kadından biri denediği elbisenin fotoğrafını çekerek sosyal medyada paylaşıyor ve en az 2 “like” gelirse kıyafeti satın almaya karar veriyor.
  • 6

    Erkekler de kıyafet seçiminde sosyal medyayı kullanmayı tercih ediyor, ancak burada durum biraz daha farklı...
  • 7

    Erkekler, ürünü satın almaya karar vermek için arkadaşlarından en az 4 “like” bekliyor.
  • 8

    İngiltere’deki kullanıcılar arasında yapılan araştırma, insanların bu davranış trendinin ortalama alışveriş süresini 16 dakikadan 31 dakikaya çıkardığını ortaya koyuyor.

  • 9

    Davranışsal psikolog Dr. Linda Papadopoulos, online alışverişin son yıllarda popülaritesinin artmasına rağmen araştırma sonuçlarının şaşırtıcı olmadığını, insanların hala arkadaşlarının fikirlerine ihtiyaç duyduğunu belirtti. 

  • 10

    Dr. Papadopoulos’a göre, mağazalardan yapılan “online” alışverişlerde “like” sayıları satın almada anahtar görevi görüyor.
  • 11

    Sosyal medyanın satın alma davranışları üzerindeki etkisi “like” ile sınırlı değil... 

  • 12

    Araştırma, katılımcıların yüzde 43’ünün Facebook, Pinterest ve Instagram’ı kullanarak güncel moda trendlerini takip ettiğini, yüzde 38’lik bir topluluğun ise ünlü isimleri sosyal medyada göz hapsine aldığı ve buradan hareketle alışveriş yaptığını da gösterdi.
  • 13

    Rosie Huntington-Whitely, Blake Lively, Michelle Keegan, Ellie Goulding, Lady Gaga, Zac Efron and Drake gibi isimler, gençlerin kıyafet seçiminde en çok etkili olan ünlüler arasında yer alıyor.
  • 14

    Sosyal medyada fikir edinmek için paylaşılan fotoğraflar ise genellikle gece elbiseleri, düğün elbiseli ve topuklu ayakkabılar...
  • 15