Sosyal medyada organize olup şato satın aldılar

ntv.com.tr

Sosyal medyada organize olan yaklaşık 6500 kişi 500 bin euroya yıkılmış bir şato satın aldı.

  • 1

    Sosyal medya kimi zaman spekülasyonlar ve yalan haberler ile anılsa da birbirini tanımayan insanların örgütlenmesi için muazzam bir platform olduğunu gözler önüne serdi.

  • 2

    Fransa'da meydana gelen olay bu durumun son zamanlardaki en iyi örneğini oluşturuyor. 

  • 3

    Sosyal medyada organize olan yaklaşık 6500 kişi 500 bin euroya yıkılmış bir şato satın aldı. 

  • 4

    Ülkenin Trois-Moutiere'de kentinde bulunan Mothe-Chandeniers Şatosu, her biri en az 51 Euro veren 6 bin 500 kişi tarafından 500 bin Euro karşılığında satın alındı. 

  • 5

    Grubun şimdiki hedefi ise yıkılmış durumdaki şatoyu restore etmek. 

  • 6

    Şato, bağışlar 1 milyon Euro'yu bulduğunda restore edilecek. 

  • 7

    Habere konu olan şato oldukça eski bir tarihe sahip. 

  • 8

    Fransa'daki Mothe-Chandeniers Şatosu Ortaçağ'da yaşanan savaşlar sırasında İngiltere tarafından iki kez ele geçirilmişti. 

  • 9

    Şato Fransız Devrimi esnasında iki kez yağmalanmıştı. 

  • 10

    Bu tarihten sonra şato terk edilmişti. 

  • 11

    Şato daha sonra 1809'da zengin bir Parisli işadamı olan Francois Hennecart tarafından satın alındı ve restore edildi. 

  • 12

    Şato 1932'deki yangın sonucu ise kullanılamaz hale geldi.