2013 yılında Passenger Shaming adı altında oluşturulan Facebook ve İnstagram hesaplarında uçak yolculukları sırasında yaşanması arzu edilmeyen bu mahcup edici anlar paylaşılıyor.
Bu sayede uçuşları, kural tanımayan kaba yolcular tarafından engellenen kişiler bu anları fotoğraflıyor ve Passenger Shaming platformlarında paylaşıyor.
İngiliz Independent gazetesi farklı havayolu şirketlerinde görev alan uçuş personeli ile yaptığı mülakat sonrası hostesleri en çok irite eden yolcu davranışlarını belirlemişti.
Gazetede yer alan habere göre, hostesleri en çok rahatsız eden konuların başında kaba davranışlar, uçaklardaki tuvaletlerin kötü kullanılması kişisel hijyenine özen gösterilmemesi geldi.
Her gün çevresini rahatsız eden yolcular ile başa çıkmak zorunda olan hostesler, sevimsiz yolcuların fotoğraflarını sıklıkla sosyal medyada yayınlıyor.
Sürekli önündeki koltuğu tekmeleyenler, ilgisiz ebeveynler, uçuş görevlilerine kaba davranan yolcular ve yanındakileri rahatsız edecek kadar rahatlığından ödün vermeyenler listenin zirvesindeki yerlerini kimselere kaptırmıyor.
İşte eski bir hostes tarafından kurulan ve Rolling Stone dergisinin en iyi 100 Instagram sayfası listesinde kendisine yer bulan sosyal medya hesabının gözünden 'en nefret edilen yolcular'...
Sosyal medya son günlerde ilginç bir akıma ev sahipliği yapıyor. Çin'de başlayan ve kısa sürede çeşitli platformlara yayınlan akımın adı sahte gezginler!
Gündelik hayatlarından enstantaneler paylaşan kullanıcılar sosyal medya fenomenleri gibi sürekli seyahat ediyormuş gibi yapıyor ve ortaya bu kareler çıkıyor.