Seçim ekonomisi

1 milyar dolarlık bir ekonomi yaratan seçimlerde, partiler her ayrıntıyı düşünmek zorunda.

  • 1

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Seçim ekonomisi artık 1 milyar doları aşan bir sektör haline geldi. İlk olarak 1950 seçimlerinde Demokrat Parti’nin sloganını afişe bastırmasıyla başlayan seçim propagandası artık bina giydirmeye kadar varıyor.
  • 2

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Büyük bir parti ortalama 12 milyon bayrak bastırırken, ufak partiler 1 milyon bayrak bastırıyor. Toplam maliyet ise 5 milyon TL civarında.
  • 3

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Üç gün içinde giydirilen seçim otobüslerinin şoför dahil iki aylık kirası 40 ila 60 bin TL arasında. Minibüsler ise 8 ila 20 bin TL.
  • 4

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    İyi bir ses sitemi otobüslere 5 bin dolara, minibüslere 2 bin 500 dolara küçük araçlara ise bin 500 dolara takılıyor.
  • 5

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Adayın konuşması için kurulan ve priz olan her yerde çalışan aktif kabin sisteminin fiyatı 350 dolar.
  • 6

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Seçimlerin olmazsa olmazı promosyonların bir partiye maliyeti 25 milyon TL.
  • 7

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Adayların uyguladığı ve akılda kalıcı bir yöntem olan bina giydirme ise ortalama 3 bin 500 TL'ye mâl oluyor.
  • 8

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    AK Parti'nin seçim bütçesi yaklaşık 124,5 milyon TL.
  • 9

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    CHP'nin seçim bütçesi yaklaşık 83,5 milyon TL.
  • 10

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    MHP'nin seçim bütçesi ise 57 milyon TL.
  • 11

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Seçimde milletvekili adayı olmak isteyenler başvuru için ortalama 3000 TL ödüyor.
  • 12

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Aday olduktan sonra seçilmek için imaja haracanan miktar ise bir aday için ortalama 15 bin TL.
  • 13

    Seçim ekonomisi

    Seçim ekonomisi
    Milletvekili adayları en fazla harcamayı propaganda için harcıyor. Adayların propaganda yapmak için harcadıkları ortalama miktar ise 100 bin ila 150 bin TL arasında.