Üçüncü köprüde ilk asfalt
Üçüncü boğaz köprüsünü kapsayan Marmara Otoyolu projesinde asfaltlama çalışmalarına başlandı.
Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz Köprüsü'nde çalışmalar büyük bir hızla devam ediyor.
Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz Köprüsü'nde çalışmalar büyük bir hızla devam ediyor.
İstanbul'da etkili olan sıcak havadan bunalanlar, Poyrazköy'deki plajlara kendilerini attı.
İstanbullular, köprü inşaatı manzarası eşliğinde deniz keyfi yaşadı.
Köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı. Önümüzdeki günlerde de ana kablonun döşenmesine başlanacak.
Köprüde araç ve trenlerin geçeceği 60 çelik tabliyeden 18’i yerleştirildi. Her iki yakada karşılıklı yerleştirilen 20’şer tabliyenin ardından ana taşıyıcı askı kablosunun yapımına başlanacağı belirtildi.
Yurtdışında tamamlanarak Türkiye’ye getirilen ana kablo, geçici depolama alanına yerleştirildi.
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında 102 adet menfez, 6 adet altgeçit ve 1 adet üstgeçit tamamlandığı belirtildi.
31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde çalışmalar da hızla sürüyor.
Proje kapsamında yapılan Riva ve Çamlık tünellerinde ise delme işleminin tamamlandığı altyapı çalışmalarının devam ettiği belirtildi.
Projenin Kısırkaya ve Çiftalan köylerinden geçen bazı bölümlerinde karayolu yapım çalışmaları tamamlandı.
Proje kapsamında yapımı süren 3. havalimanıyla bağlayacak Odayeri büyük kavşağında da çalışmalar yoğun bir şekilde sürüyor.
Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü, tamamlandığında 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.
8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu bin 408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre.
Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
Avrupa Yakası’nda Garipçe köyündeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu Yakası'nda Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre.
Üçüncü köprü, ayak yüksekliği ile de dünyanın en yükseği olacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne’den İzmit’e kadar yolcu taşıyacak.
Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, “Yap-İşlet-Devret” modeliyle gerçekleştiriliyor.