İyi ve sağlıklı bir kahvaltı nasıl olmalı? (Güçlü kahvaltı için öneriler)

Son yemeğinizi bir önceki akşam saatlerinde yediniz. Bedeniniz akşamın geri kalanında ve uykunuz süresince o yemekteki enerjiyi kullandı. Sabah uyandığınızda geçmiş gününüzün en uzun açlık dönemini yaşamış olarak kalktınız. Bu nedenle kan şekeriniz düştü. Enerjiniz en alt düzeye indi, deponuzdaki yakıt yani şeker, neredeyse bitti. Ciddi miktarlarda enerjiye ihtiyaç duyacağınız kocaman bir gün sizi bekliyor. Düşünecek, yazacak, çizecek, güç, kuvvet harcayacak işiniz olacak. Yemek yapacaksınız, ev temizleyeceksiniz ve koşturacaksınız. Kısacası koca bir gün enerjiye ihtiyaç duyacaksınız. Bu enerjiyi hem nicelik, hem nitelik olarak en iyi düzeylerde karşılamanız şart. Ayrıca gece boyunca enerjinizi karşılayan kaslarınızın içinin yeniden glukojen ile doldurulması bakımından da güçlü bir kahvaltı gerekiyor.

  • 1

    Araştırmalar sabah kahvaltısı yapanların daha az kilo aldığını, kilo kontrolünde daha az zorlandığını gösteriyor. Düzenli kahvaltı yapanlarda bellek sorunları, odaklanma güçlükleri daha az görülüyor. Kansızlık, iştahsızlık, yorgunluk gibi problemlere daha az rastlanıyor. Kısacası sağlıklı biri olmak için kahvaltıyı ihmal etmemek şart. İster bir dilim ekmek-bir parça peynir, ister bir bardak süt-bir iki parça bisküvi, isterseniz bol sebzeli mükemmel bir omlet yiyin ama her sabah düzenli kahvaltı etmeyi sakın ihmal etmeyin. İşte iyi ve sağlıklı bir kahvaltı nasıl olmalı sorusunun cevabı...
  • 2

    - Öncelikle gün içinde ne kadar enerji ihtiyacınız olduğunu iyi saptamanız gerekiyor. Ağır beden işi yapanlarla, ofisten dışarı çıkmadan çalışanların enerji ihtiyaçları aynı değil. Bu nedenle yaptığınız işi düşünerek kahvaltı yapın.

    - Sabahları şeker ihtiyacınızı şekerli reçeller yerine meyve suyu ve meyvelerle zenginleştirebilirsiniz.
  • 3

    - Ekmek, simit gibi hamur işlerini sınırlı ölçülerde tüketin.

    - Ağır beden işi yapmıyor, bir ofis çalışanıysanız bal-kaymak, börek gibi ürünlerden uzak durum
  • 4

    - Protein almak isteyenler için haşlanmış yumurta ve menemen iyi bir alternative.

    - Çökelek ve lor peyniri müthiş besleyici ve bir o kadar da düşük kalorili ürünler.
  • 5

    - Peynir-zeytin sevenlerdenseniz mutlaka yeşillik, biber salatalık gibi ürünleri de tüketin.

    - Kahvaltıda çayı kahveyi çok abartmayın.