Kalori saymadan kilo vermenin 10 yolu

Kalori saymak yerine beslenmeyi öğrenip yaşam tarzınızda ufak değişiklikler yaparak kalıcı çözümler bulabilirsiniz. Diyet ve Beslenme Uzmanı Simge Çıtak bunun için 10 adımlık bir rehber hazırladı!

  • 1

    1. Besin gruplarını öğrenin

    1. Besin gruplarını öğrenin
    Diyet ve Beslenme Uzmanı Simge Çıtak'ın hazırladığı rehberle, kalori saymak yerine beslenmeyi öğrenip yaşam tarzınızda ufak değişiklikler yaparak kalıcı çözümler bulabilirsiniz. 

    Yediğiniz bir yemeğin 500 kalori olduğu bilmek size pek bir şey kazandırmaz. Önemli olan yediğiniz yemeğin hangi besin grubundan olduğunu bilmeniz. Bunu bilirseniz, günlük beslenmenizi ona göre ayarlayabilirsiniz. Diyelim ki günlük ihtiyacınız 1.500 kalori. 1.500 kaloriyi geçmeyecek şekilde tüm gün boyunca makarna yediniz. Doğru mu yapmış olursunuz? HAYIR!
  • 2

    1. Besin gruplarını öğrenin

    1. Besin gruplarını öğrenin
    Vücudumuzun tüm besin gruplarına farklı miktarlarda ihtiyacı var. Süt grubu, et grubu, ekmek grubu, sebze ve meyve grubu, yağ gruplarından kişiye göre değişen oranlarda her gün almalıyız. Denge herkes için aynıyken, yeterlilik kişiye göre değişir.
  • 3

    2. Yediğinizin yarısını yiyin

    2. Yediğinizin yarısını yiyin
    Özellikle dışarıda yemek yediğinizde, porsiyon miktarları sizin kontrolünüzde değildir ve siz de o anda doyup doymadığınızı düşünmeden önünüze gelen bütün yemeği yersiniz. Bu nedenle yarım porsiyon ısmarlamayı alışkanlık haline getirin ya da yanınızdaki kişiyle yemeğinizi paylaşın.
  • 4

    2. Yediğinizin yarısını yiyin

    2. Yediğinizin yarısını yiyin
    Evde yemek yerken de her zaman yediğiniz miktarın önce yarısını tabağınıza alın, doymazsanız yine alabileceğinizi unutmayın. Kullandığınız tabakların boyutlarını küçültün. Yemeğin yanına mutlaka bol salata koyun ve yemeğe salatayla başlayın.
  • 5

    3. Yavaş yiyin ve çok çiğneyin

    3. Yavaş yiyin ve çok çiğneyin
    Yavaş yemeyi ve çok çiğnemeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz. Her lokmayı en az 10 kere çiğneyin. Hem sindirim sisteminize yardım edersiniz hem de yediklerinizin miktarını azaltırsınız. Çünkü hızlı yediğinizde beynin açlık merkezine sinyal ulaşana kadar siz ihtiyacınızdan daha fazla yemeği yemiş olursunuz. Açlık merkezinin sinyali alabilmesi için en az 10 dakika gereklidir. Ayrıca her lokmadan sonra, çatalınızı ve bıçağınızı bırakmak yemek yeme hızınızı azaltmanıza yardım eder.
  • 6

    4. Daha çok su, daha az yemek

    4. Daha çok su, daha az yemek
    Su içmek için susamayı beklemeyin. Su tüketiminiz arttıkça iştahınızı daha rahat kontrol altına aldığınızı göreceksiniz. Ayrıca su, aldığınız besinlerin termik etkisini artırarak daha fazla enerji harcamanıza yardım eder.
  • 7

    4. Daha çok su, daha az yemek

    4. Daha çok su, daha az yemek
    Su içmek öğrenilebilen bir alışkanlıktır. Su içmeyi sevmiyorsanız; suyun içine meyve dilimleri atarak içmeyi deneyin. Ya da içmekten keyif alacağınız su ısısını keşfedin. Belki daha soğuk ya da daha sıcak suyun tadını sevebilirsiniz.
  • 8

    5. Stresinizi egzersizle atın

    5. Stresinizi egzersizle atın
    Stresten tamamen uzaklaşamadığımıza göre, atmanın yollarını bulmalıyız. En güzel yolu da hayatımıza sevdiğimiz egzersizi katmak.
  • 9

    5. Stresinizi egzersizle atın

    5. Stresinizi egzersizle atın
    Ancak ağır egzersizler yapmaya çalışmayın, gerçekleşmesi zor hedefler belirlemeyin. Sadece kendinize yeni bir stres kaynağı yaratırsınız. Onun yerine uygulayabileceğiniz değişiklikler yapın.
  • 10

    5. Stresinizi egzersizle atın

    5. Stresinizi egzersizle atın
    Doğada yürümeyi deneyin, hem ruhunuzu, hem bedeninizi besleyin. Vaktiniz yoksa en azından evde dans etmeyi deneyin.
  • 11

    6. Yiyeceklere duygusal anlamlar yüklemeyin

    6. Yiyeceklere duygusal anlamlar yüklemeyin
    Bazı insanlar mutlu olunca, mutsuz olunca, yalnız hissettiğinde yani duygularıyla baş edemediği noktaya gelince yemeye yönelir. Aslında geçekte aç oldukları için yemezler.
  • 12

    6. Yiyeceklere duygusal anlamlar yüklemeyin

    6. Yiyeceklere duygusal anlamlar yüklemeyin
    Siz de bunlardan birini yaşadığınızda yemek yiyorsanız, yemek yerine kendinize başka bir aktivite bulun. Mesela şarkı söyleyin, müzik dinleyin.
  • 13

    7. Başka birşeyle ilgilenirken yemek yemeyin

    7. Başka birşeyle ilgilenirken yemek yemeyin
    Televizyon izlerken ya da çalışırken yemek yerseniz ne yediğinizin ve ne kadar yediğinizin farkında olmazsınız. Hatta doyduğunuzu bile anlayamazsınız. Yemek saatinde sadece yemek yiyin.
  • 14

    8. Dolap temizliği yapın

    8. Dolap temizliği yapın
    Evinizi sizi yoldan çıkaran, kalori değeri yüksek, besin değeri düşük yiyeceklerden arındırın. Onun yerine sağlıklı besinlerden oluşan yeni bir dolap hazırlayın. Atıştırma alışkanlığınız varsa sağlıklı atıştırmalıklar olan kuru meyve, leblebi ve tarhana cipsi bulundurun. Ama bunların da miktarlarına dikkat edin.
  • 15

    8. Dolap temizliği yapın

    8. Dolap temizliği yapın
    Buzdolabına yaptığınız temizliği giysi dolabınızda da mutlaka yapmalısınız. Kilo verdikten sonra eski kilonuza göre olan büyük giysilerinizi mutlaka verin. O kıyafetleri vermediğinizde bilinçaltınız 'tekrar kilo almak' isteyebileceğinizi düşünüyor.
  • 16

    9. Kahve randevusu verin

    9. Kahve randevusu verin
    Dostlarınızla buluşmalarınızı ya da iş toplantılarınızı yemekte değil kahve ya da çay içerek yapın. Eğlence için yemek yerine, sinemaya, tiyatroya ya da dansa gidin.
  • 17

    10. Ulaşmak istediğiniz görüntünüzü hayal edin

    10. Ulaşmak istediğiniz görüntünüzü hayal edin
    Her an istediğiniz kiloya indiğinizdeki görüntünüzü, kıyafetinizi, davranışlarınızı, diğer kişilerin gözündeki etkisini hayal edin; düşünün. Bu canlandırmalar sizi ulaşmak istediğiniz yolda motive eder.