Soğuk raylarda geçen bir ömür

Sorumlu olduğu bölgeyi her gün ağır adımlarla denetleyen demiryolu yol bekçisi, emanete gözü gibi bakmak zorundadır.

  • 1

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    57 yaşındaki Mustafa Doğan TC. Devlet Demiryolları'nda 1975 yılında işçi olarak göreve başladığından ber her sabah, meslekte ilk günüymüş gibi heyecanla yolun başına geçer. Yürüdüğü kilometrenin her metresini, ilk metreymiş gibi dikkatlice adımlar.
  • 2

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    Sırtında azığı, bir elinde Almanlardan kalma karpit lambası, bir elinde alet çantası, rayları, traversleri tutturan binlerce düzeneği, titizlikle gözüyle kontrol eder, yolun sağına soluna dikkat kesilir.
  • 3

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    Heyelan mı oldu, yola taş mı düştü, vida mı gevşedi, somun mu attı? Küçük arızaları el aletlerini kullanarak o an giderir, büyük arızaları ve düzensizlikleri ilgililere bildirir.
  • 4

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    Adana'da 1998'deki depremde evdedir. Mıntıkasında olmadığı halde koşarak "devletimizin emaneti" dediği Varda Demiryolu Köprüsü'ne bakmaya gider, sonra gelip evini barkını kontrol eder.
  • 5

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    Gecesini gündüzüne katar, trafiğin emniyetle akması, yolcuların yükün vaktinde ulaşması için çalışır. Demiryolu bekçisi, 10 saat mesai yapıp 24 saat göreve hazır bekler. Arkadaşları, yanından geçip giden metrelerce uzunluktaki trenler, binlerce yolcu ve tonlarca yüktür.
  • 6

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    Yirmi yılın sonunda yol bekçisi Mustafa Doğan, Mustafa Çavuş olur. Arazinin yapısı ve doğa şartlarının çetinliği nedeniyle TCDD için tehlikeli ve önemli bir bölge olan Pozantı- Belemedik, Belemedik-Hacıkırı, Hacıkırı-Bucak istasyonları arasında görev yapmaya devam eder Mustafa Çavuş. Belemedik-Hacıkırı istasyonları arasında uzunluğu 4 kilometreyi bulan, uzunlu kısalı tam 10 kilometre tünel geçişi vardır.
  • 7

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    Şimdi demiryolları yeniden yapılanıyor. Artık Mustafa Çavuş'un unvanı hat bakım ve onarım memuru.
  • 8

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
    Unvanın değişimi görevinin ağırlığını azaltmamış aksine yeni sorumluluklar yüklemiş. Ama işçiler ona "Çavuşum" diye seslenmeye devam ediyor. Değişen sadece unvanı değil. Gümbür gümbür gelen trenlerin yerini de artık elektrikli hızlı trenler alıyor.
  • 9

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 10

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 11

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 12

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 13

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 14

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 15

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 16

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 17

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 18

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 19

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 20

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 21

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 22

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 23

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 24

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür
  • 25

    Soğuk raylarda geçen bir ömür

    Soğuk raylarda geçen bir ömür