Uzmanlar uyarıyor: 'Aktiviteler derslerini engeller’ demeyin

Pandemi koşullarına göre, kimileri okula gidebilen, kimileriyse neredeyse 1,5 yıl boyunca evden online derslerle yetinen çocuklar, sosyal etkinliklerden de uzak kaldı. Müfredat Dışı Eğitim ve Gelişim Raporu, müfredat dışı aktivitelerin çocuklarla gençlerin eğitim ve gelişimlerine önemli katkıları olduğunu ortaya koyuyor.

Uzmanlar uyarıyor: 'Aktiviteler derslerini engeller’ demeyin

Covid -19 pandemisi sırasında okulları kapanan 1 milyarı aşkın öğrenci, derslerin çevrimiçi yapıldığı dönemde, sosyalleşmekten de mahrum kaldı. Oysa okul dışı sosyal etkinlikler, erken yaşlardan itibaren bireylerin çok yönlü gelişiminde, en az okuldaki müfredat ve etkinlikler kadar etkiye sahip. SosyalBen Vakfı’nın Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Sürdürülebilir Kalkınma UNESCO Kürsüsü iş birliğinde hayata geçirdiği Müfredat Dışı Eğitim ve Gelişim Raporu, müfredat dışı aktivitelerin çocuklarla gençlerin eğitim ve gelişimlerine önemli katkıları olduğunu ortaya koyuyor.

SOSYAL ETKİNLİKLER BAŞARISINA OLUMLU KATKI SAĞLIYOR

Müfredat dışı aktivitelerin, çocukların kendilerini tanıması, yeteneklerini keşfetmesi ve sosyal olarak gelişmesi açısından önemli olduğuna dikkat çeken YÖM Aile Etkileşim Merkezi Koordinatörü Bülent Aslan, “Özellikle ülkemizde sosyal etkinliklere katılmanın çocukların akademik performansını olumsuz etkileyeceğine ve ders çalışma vakitlerini azaltarak başarılarını düşüreceğine yönelik bir önyargı var. SosyalBen Vakfı’nın araştırmasının da gösterdiği gibi; dans, müzik, oyun, yaratıcı yazarlık, resim, kısa film, spor, icat, fotoğrafçılık gibi çocukların okul sonrasında ya da hafta sonlarında katılabildikleri sosyal etkinlikler, yaratıcı düşünce ve zihinsel gelişimi destekleyerek çocukların ders başarılarına ve notlarına da olumlu katkıda bulunuyor” dedi.

Uzmanlar uyarıyor: 'Aktiviteler derslerini engeller’ demeyin - 1

OLUMLU PSİKOLOJİK ETKİLERİ DE VAR

“Ders dışı etkinlikler, toplumsal yaşam için son derece önemli beceri ve yeterliliklerin gelişmesine olanak sağlamakla birlikte, özsaygı, özdenetim gibi olumlu psikolojik etkilerle öğrencilerin kendilerini gerçekleştirebilmelerine yardımcı oluyor” diyen Aslan, sözlerine şöyle devam etti:

“Milli Eğitim Bakanlığı’nın Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği çerçevesince, öğretim programlarının yanında öğrencilerde özgüven ve sorumluluk duygusu geliştirmeye, yeni ilgi alanları oluşturmaya, onlara milli, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerleri kazandırmaya yönelik bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrenci kulübü ve toplum hizmeti kapsamında gerçekleştirilen tüm etkinlikler ders dışı etkinliklerin içeriğini oluşturuyor."

Sayfa Yükleniyor...