Toyota 2010’a göre yüzde 6 daha fazla olan 27,8 milyar dolarlık değeriyle Interbrand’in En İyi Dünya Markaları Raporunda geçen seneki gibi 11. oldu.

İlişkili Haberler


Interbrand araştırmadaki değerlerin markanın mali performansı, rolü ve gücüne göre belirlendiğini söyledi. Araştırma en büyük 100 markayı listeliyor ve bu sene 11 otomobil yapımcısı şirket ilk 100’e girdi.

Interbrand’in raporunda “Toyota 2010’da geri çağırmalara ve gündeme gelen güvenlik endişelerine karşılık olarak kaliteye ve güvenliğe odaklandı. Şirketin aldığı iki önlem, yani liderlik yapısını değiştirmesi ve yeni bir dâhili raporlama sistemi oluşturması o ünlü üstün kalite kontrolünü yeniden kazanmasına yardımcı olacaktır” deniyor.

Toyota’yı 2010’a göre yüzde 9 daha fazla olan 27,4 milyar dolarlık değeriyle 12. sırayı alan Mercedes izledi. BMW ise önceki seneye göre yüzde 10 artan 24,5 milyar milyarlık değeriyle 15. oldu. Hem Mercedes, hem de BMW 2010’dakiyle aynı sırayı aldı.

Değeri yüzde 5 artarak 19,5 milyar dolara yükselen Honda bir sıra yükselerek 19. Oldu.

Volkswagen 6 sıra yükselerek 47. olurken VW’ye ait Audi lüks markası ise dörder sıra yükselerek sırasıyla 59. ve 61. sırayı aldılar. Geçen seneki gibi Ford 50., Porsche de 72. sırada kaldı.

Nissan 3,8 milyar dolarlık değeriyle bu sene 90. sıradan listeye girdi.

Raporda, “Nissan 2010’da Japonya’nın satış bakımından iki numaralı otomobil imalatçısı olduktan sonra hem öngörülü, hem de disiplinli bir stratejiyle atılım yapıyor,” denildi.

Fiat’a ait lüks spor otomobil markası Ferrari, 91. olduğu 2010’a göre 8 sıra düşerek 99. sırada yer aldı.

Listenin en üstünde yine dünya meşrubat devi Coca Cola bulunuyor. Interbrand 125. yılını kutlayan şirketin değer kazanmaya devam ettiğini belirtti.