Bununla eş zamanlı olarak, Discovery için yeni 5.0 litrelik doğrudan enjeksiyonlu, Jaguar/Land Rover yapımı V8 motor da sunuluyor.

Bu motor eski 4.4 litrelik V8’in yerini alıyor. Eski motora göre %25 daha fazla güç ve %19 daha iyi tork üretiyor ve 375 bg ve 508 Nm tork şeklinde güç değerlerine sahip. 5.0 litrelik motorla 6 vitesli bir ZF otomatik şanzıman eşleştirilmiş. Bu ikili sayesinde araç 0’dan 100 km/s’ye 7.6 saniyede çıkabiliyor. Araç aynı zamanda eskisine göre daha düşük CO2 emisyonuna sahip.

4x4 Terrain Response (Arazi Tepkisi) sistemi, Kum Kalkış Kontrolü özelliğinin dâhil edilmesiyle iyileştirilmiş. Bu özellik temel olarak tekerlek kaymasının çok kısıtlı düzeyde kalmasını sağlayarak, tekerleğin kumda derine gömülmesine engel oluyor. Güvenlik özellikleri arkada geniş açılı bir kamerayı, tepe iniş kontrolünü ve Dynamic Stability Control’ü (DSC – Dinamik Denge Kontrolü) içeriyor.

Dış kısımdaki diğer kozmetik değişiklikler arasında hem önde hem de arkada yeni LED farlar, yeni bir ön tampon, 19 inçlik tekerlekler (20 inç seçenek) ve yeni ana ön farlar bulunuyor.

İç kısım daha rahat bir his verecek şekilde yeniden tasarlanmış. Özellikler arasında ses kontrolleri içeren ve kontrollere daha kolay erişim sağlayan ısıtmalı direksiyon simidi ve kapı kollarının ve ceplerinin üzerindeki dâhili LED aydınlatmaları var. Konfor teknolojileri de multi-media oynatma için bir USB bağlantı noktasını, LCD dokunmatik ekranı ve iPod bağlantısını içeriyor.