Dünyanın en kalabalık ülkesinin hayat standartları giderek yükselirken, iki şirket bu zengin büyüme damarından alabildiğine faydalanıyor.

İlişkili Haberler


Audi Çin satışlarının üçte iki artarak 22.350 adede çıktığını, böylece bu yılın sekiz ayı boyunca toplam satışlarının geçen yıla göre yüzde 63 artışla 152.800 adede yükseldiğini belirtti.

Bu Çin’in resmi verilere göre sekiz ay boyunca 144.365 adet yeni aracın kaydedildiği Almanya’yı devirip yıl sonunda Audi’nin en büyük pazarı olma yolunda olduğunu gösteriyor.

Audi, Mercedes-Benz gibi rakiplerine göre çok daha büyük bir pazar payına sahip.

Daimler Mercedes otomobillerinin Çin’deki satışlarının geçen ay iki kattan fazla artarak 13.400 adede çıktığını, böylece sekiz aylık toplam satışın yüzde 129 artışla 88.500 adede yükseldiğini söyledi.

Mercedes dünya çapındaki satış rakamlarına göre satışların büyük ölçüde E Sınıfı steyşın ve S Sınıfı amiral gemisi yönetici sedanı gibi kâr getiren modellere kaydığını belirtti. Bu da şirketin bu çeyrekte de büyük kâr edeceğini gösteriyor, zira bu modeller kazançlara daha fazla katkıda bulunuyor.

Mercedes-Benz satış şefi Joachim Schmidt yaptığı açıklamada, “Önümüzdeki aylarda da satışların artmaya devam etmesini bekliyoruz. Mercedes-Benz’in dünya çapındaki 2010 yılı satışlarının yüzde on veya daha fazla artmasını istiyoruz,” şeklinde konuştu.

Mercedes-Benz markasının dünya çapındaki toplam araç satışları yüzde 22’den fazla artarak 81.000 adede çıktı.