Audi’nin dijital dikiz aynası

Alman otomobil üreticisi yeni bir teknolojiyle otomobil sürmeyi daha güvenli hale getirmeye çalışıyor.

Audi’nin dijital dikiz aynası

Dijital dikiz aynası bu yılın sonunda Audi R8 E-tron’da küçük ölçekli üretime girecek. Bu yıl Le Mans’ı kazanan araçlar gibi, bu modelde de arka pencere ve dolayısıyla geleneksel dikiz aynası bulunmuyor.


Dikiz aynasının yerini bir kamera/monitör sisteminden oluşan yüksek teknolojili dijital dikiz aynası alıyor.

Bir kontrol birimi kesintisiz, yüksek kontrastlı, kusursuz bir görüntü oluşturuyor. Zeki kontrol sistemi, gece saatlerinde diğer araçların farlarının sürücünün gözlerini almasını önlüyor. Sürücü istediği zaman ekranın ışığını azaltabiliyor veya devreden çıkarabiliyor. Audi gelecekte monitörde başka bilgilerin de gösterilmesi üzerinde çalışıyor.

Küçük, ultra hafif kamera aerodinamik olarak optimize edilmiş, soğuk havalarda ısıtılan bir muhafazada bulunuyor.

Kamera sadece birkaç milimetre çapında bir mercek kullanıyor ve geleneksel dikiz aynasına göre çok daha büyük bir görüş alanına sahip. Kameradan gelen dijital görüntü verilerini göstermek için, geleneksel dikiz aynasının yerine monte edilmiş 7,7 inç (19,6 cm) çapında renkli bir monitör kullanılıyor.

Geliştirme ortağı Samsung’un ürettiği bu AMOLED (Aktif Matris Organik Işık Yayan Diyot) ekran bir binek otomobilde ilk defa kullanılıyor.

AMOLED ekran geleneksel LCD monitörlere göre çok daha az enerji tüketimine ve ağırlığa sahip.

Dijital dikiz aynası ilk olarak efsanevi Le Mans 24 saatlik dayanıklılık yarışında, Audi’yi ilk üçe sokan R18 E-tron quattro ve R18 yarış otomobillerinde kullanıldı ve büyük takdir topladı. Yeni sistem çok zorlayıcı yarış koşullarında bile sorunsuz çalıştı.

Sayfa Yükleniyor...