Bertone Mantide

Corvette İtalya’da imal edilseydi…

Bertone Mantide

Bu yılki Şangay Fuarı dünyanın ilgisini çeken bir dizi yeni araç tanıtımına sahne oldu. Bertone Mantide de tanıtım yapan şirketlerden biri. Corvette ZR-1 üzerine kurulan aracın özellikleri son derece sıra dışı. Karoser de çok alelade sayılmaz; Mantide, Stile Bertone tasarım evinin imzasını taşıyor.

Bertone Mantide - 1

Uçaklar veya Formula 1 otomobilleri gibi yoğun teknolojiye sahip araçlardan ilham alan damla şeklinde bir iki kapılı spor otomobil olan Mantide’de Corvette’in özgün hatlarının çok azı kalmış. Bu radikal tasarım Kamm kuyruklu arka kısımda çarpıcı uçan desteklerle sarılmış bir kaporta barındırıyor. Geniş çamurluklar içinden akan hatlar bir jet savaş uçağının hava girişlerini andırıyor, motoru ve diğer bileşenleri besleyen işlevsel hava girişlerine karışıyor. Şaşırtıcı olan şu ki, bu tasarım yalnızca göz boyama amaçlı değil; Mantide rüzgâr tünelinde geliştirildi ve 0.298 gibi son derece düşük bir sürtünme katsayısına ve %30 daha fazla bastırma kuvvetine sahip (Stile Bertone bu artışın fabrika çıkışı Corvette’e göre mi, yoksa Mantide’in tasarımının daha eski versiyonlarına göre mi olduğunu belirtmedi).

Bertone Mantide - 2

Mantide dışarıdan ileri teknolojili bir süper otomobil gibi görünüyor ve şasisi de bu vaadi yerine getirebilmesini temin ediyor. 2009 Corvette ZR1’in kompresörlü LS9 motoru ve Nürburgring’de test edilmiş şasisi sadece başlangıç. Mantide, her yanını saran karbon fiber gövde panellerine, hafif jantlara, iç panellere ve yarış tipi koltuklara sahip. Fabrika çıkışı bir ZR1’e göre 100 kilo daha hafif. Bir FIA koruma kafesi ve dört noktalı emniyet kemerleri de takılmış. Mantide hafifliğinin ve iyileştirilmiş aerodinamik yapısının yanı sıra Corvette’in performansını da kayda değer biçimde geliştiriyor: 0’dan 100 km/s’ye çıkma süresi 3.2 saniye ve azami hızı da 351 km/s.

Sayfa Yükleniyor...