Araç 1-Serisi BMW'yi temel aldığı için model isminin aslında M1 olması beklenebilirdi ancak şirket orijinal M1 ile ilişkilendirmek istememiş.

İlişkili Haberler


BMW'nin aralarındaki benzerliği anlattığı ilk M3 modeli için 'atası' ifadesini kullanması ve M Coupe'nin ölçülerini açıklarken yine 1987 model M3 ile kıyaslaması dikkat çekici. BMW aracın ilk M3 ile benzer dinamiklere sahip olduğu konusunda iddialı. 1987 yılında tanıtılan M3 modeli hemen hemen her 'gelmiş geçmiş en iyi sürücü otomobili' listesine giren, ikonik bir BMW modeli.

Dikdörtgen yerine daha çok kareye yakın tekerlek izine sahip 1 Serisi M Coupe, çift turbo beslemeli 3 litre hacminde sıralı 6 silindirli, 335 beygir ve 450 Nm tork üreten motora sahip. Limitörü 7000 dev./dak. olan motorun torku geçici olarak 50 Nm artabiliyor. Şu anda sadece kısa oranlı altı vitesli düz şanzıman ile donatılan M coupe, 0-100 km/s hızlanmasını 4.9 saniyede tamamlıyor. Diğer M modelleri gibi azami hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlanmış.

1 Serisi M Coupe arkadan son derece dramatik bir görünüşe sahip
1 Serisi M Coupe arkadan son derece dramatik bir görünüşe sahip

1495 kg (DIN) gövde ağırlığına sahip araçta M3 GTS'de gördüğümüz 19 inçlik jantlar kullanılmış. Tekerlek ebatları önde 245/35 arkada 265/35.

M Coupe 'atası' E30 kasa kodlu ilk M3 ile beraber
M Coupe 'atası' E30 kasa kodlu ilk M3 ile beraber

Aracın egzoz sisteminde, sesi meraklılarını mutlu edecek şekilde akustik bir çalışma yapılmış.Aracın yeni M3'den alınan frenleri önde 360 mm arkada 350 mm çapında.

Kabin son derece sade
Kabin son derece sade