BMW test yöntemlerini onaylamadı

BMW yeni bir klima soğutma sıvısının güvenliğini araştıran bir otomotiv endüstrisi araştırma programından ayrıldı. Ayrılığın nedeni BMW’nin kullanılan test yöntemlerini onaylamaması.

BMW test yöntemlerini onaylamadı

BMW, Daimler ve konuyla yakından ilgilenen bir kaynağa göre Audi’nin de ardından gruptan ayrılan üçüncü isim oldu. Şubat ortasında bir sonraki raporunu yayınlayacak olan grup nihai bulgularını da bu yılın ikinci çeyreğinde açıklayacak.


BMW’nin bir sözcüsü Çarşamba günü, “Bugün çalışma grubundaki gözlemci rolümüzü sona erdirdik,” dedi ve şirketin konuyla ilgili kendi araştırmasını sürdürdüğünü ekledi.

Sözcü, “Test sonuçlarının hatalı olduğunu söylemek istemiyoruz, ama uygulanan yöntemlerin en yüksek güvenlik standartlarımızı garantileyen kesin bir sonuca ulaşmak için yeterli olduğuna inanmıyoruz,” dedi.

HFO-1234yf adındaki yeni soğutma sıvısı üzerinde yıllarca yapılan araştırmaların ardından, Daimler’in geçen yıl yaptığı tutuşabilirlik testleri yeni endişeler yaratmıştı.

Avrupalı düzenleyiciler küresel ısınmaya neden olma potansiyeli taşıyan atmosfer emisyonlarını azaltmak için otomobil üreticilerinin yeni soğutma sıvısına geçmesini istiyorlar.

Daimler’in ilk kuşkuları nedeniyle geçen yıl en yeni çalışma grubu oluşturulmuştu. İşbirliği Araştırma Programı adındaki bu grup uluslararası Otomotiv Mühendisleri Derneği’nin gözetimi altında HFO-1234yf’nin güvenliğini daha fazla analiz etmek için çalışıyor.

Daimler’in yandığında zehirli bir gaz çıkardığını söylediği soğutma sıvısı Honeywell ve ortağı DuPont tarafından geliştiriliyor.

2017’den itibaren mevcut soğutma sıvılarının kullanımı sona erdiğinde yeni soğutma sıvısı, analistlere göre bir milyar dolarlık bir tekel oluşturabilir.

Avrupa Komisyonu Çarşamba günü bir açıklama yapmadı.

Araştırma çalışma grubu, Aralık’ta yaptığı açıklamada Daimler dışında gruba dâhil olan diğer 12 otomobil üreticisinin hiçbirinin HFO-1234yf’nin araçlarında kullanımının güvenli olmayacağını düşündürecek bir bilgi vermediğini belirtmişti.

Daimler, Eylül’ün sonunda simülasyonlardaki önden çarpışmalarda turbo beslemeli benzinli motorun yüzeyi yüksek çalışma sıcaklığındayken, klima sistemindeki soğutma sıvısıyla yağlayıcı karışımının sızarak kendiliğinden tutuşabileceğini gösterince, HFO-1234yf’yi kullanan 1.300 Mercedes otomobilin tamamını geri çağırmaya karar vermişti.

Ardından Kasım’da Daimler, General Motors, Fiat-Chrysler, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Mazda, PSA Peugeot Citroen, Renault, Toyota, BMW ve Audi’yi içeren en yeni çalışma grubu oluşturulmuştu.

Sayfa Yükleniyor...