BMW yeni güç aktarımı ile iddialı

Şirkete göre yeni önden çekiş mimarisi UKL, Audi ve Mercedes’in öne geçmesini önleyecek, BMW'nin bir numara kalmasını sağlayacak.

BMW yeni güç aktarımı ile iddialı

Gelecek on yılda muhtemelen giderek büyüyen küçük lüks otomobil pazarından en büyük payı alan şirket lüks otomobil satışlarında birinci gelecek.


Şu anda 1 numarada olan BMW yeni ön tekerlekten çekişli mimarisinin ona Audi ve Mercedes-Benz’e karşı rekabet avantajı sağlayacağını düşünüyor. Diğer yandan hem Audi, hem de Mercedes-Benz Münih merkezli rakiplerini geride bırakmaya ant içmiş durumda.

BMW şirket içinde UKL adıyla bilinen yeni önden çekiş mimarisinin, şirketin gelecekte büyümesi ile ilgili kilit öneme sahip olacağını söylüyor.

Şirket yöneticileri markanın geleneksel takipçilerinden gelen BMW’nin önden çekiş ile arka tekerlekten itiş mirasından fazla uzaklaştığına yönelik şikayetleri önemsemiyorlar.

Şirketin ön tekerlekten tahrikten sorumlu ürün müdürü Frank Niederlaender verdiği bir röportajda, “90’lı yıllarda sedanın yanında SUV da satmaya başladığımızda da gelenekten kopmuştuk,” dedi. “Müşteriler bir SUV’dan da BMW ile özdeşleşmiş sürüş dinamiğini alabildiklerini fark ettiler. Ön tekerlekten çekişte de aynı geçiş dönemi olacak.”

BMW’nin Ar-Ge bölümünün başkanıyken UKL mimarisinin yaratılmasına öncülük eden, şu anda satın alma bölümü başkanı olan Klaus Draeger 2020 itibariyle otomobil üreticisinin önden çekiş modellerinin çok büyük bir paya sahip olmasını beklediğini söyledi. “Yeni segmentlere giriyoruz ve yeni müşteriler kazanıyoruz; bu müşteriler ön tekerlekten çekişle de çok iyi otomobil sürebildiklerini fark edecekler.”

Önden çekiş mimarisi BMW’nin küçük araçlarda fazladan iç mekan sunmasına imkan tanıyacak. Şu anki 1 Serisi arkadaki yolculara çok az diz mesafesi sunduğu için eleştiriliyor. Gelecek nesil 1 Serisi UKL mimarisini kullanacağı için bu sorunun ortadan kalkması bekleniyor.

Niederlaender sekiz ila on yıl içinde grubun satış adedinin yüzde 40’ına karşılık gelen 12 BMW ve Mini otomobil modelinin bu platformu veya varyasyonlarını kullanacağını söyledi.

Draeger BMW’nin 3 Serisi ve daha büyük araçlarının arka tekerlekten itiş olarak kalacağını söyleyerek, “Bunlar güçlü otomobiller, bu yüzden bu segmentte ön tekerlekten çekişli bir modelin başarılı olacağını sanmıyorum,” diye ekledi.

Sayfa Yükleniyor...