Çarpışma uyarı ve önleme sistemi

Continental gelecek yılın başlarında Mercedes-Benz için otomatik bir frenleme ve yaya algılama sistemi üretmeye başlayacak.

Çarpışma uyarı ve önleme sistemi

Böylece büyük bir otomobil yapımcısı Avrupa’da ilk defa yoldaki yayalar ve diğer engellerle çarpışmaları algılamak ve önlemek için stereo kamera kullanan bir sistem sunmuş olacak.


Kamera 200 metreye kadar çarpışmaları algılayabilen bir radar sistemiyle entegre olacak.

Kameranın 35 metre, yani radarla karşılaştırıldığında daha kısa bir nesne algılama menzili var, ama daha iyi nesne tanıma kabiliyeti sayesinde olası riskleri daha kesin bir şekilde tanımlayıp değerlendirebiliyor ve bu sayede sistemin küçük hayvanlar gibi nesneler için gereksiz müdahale etmesini önlüyor. Kamera ve radar birlikte çalışıyor; biri tehlikeleri tanımlarken diğeri de onları değerlendiriyor.

Sistemde, Acil Direksiyon Yardımı (Emergency Steer Assist - ESA) adını taşıyan, yayalara çarpmadan durmak için yeterli mesafe olmadığını hesapladığı zaman, otomatik olarak aracı onların etrafından dolaştıran bir özellik olacak.

Sistemde ayrıca Acil Fren Yardımı (Emergency Brake Assist - EBA) adında, 70 km/s’ye kadar hızlarda otomobilin önünde bir engel olduğu zaman otomatik olarak fren yapan bir özellik de bulunuyor.

Continental sürücülerin yayalara ve diğer araçlara çarpmasını önlemek için kamera, radar ve lazer teknolojisi kullanan çeşitli aktif güvenlik sistemleri sunuyor. 2008’de Volvo Cars Continental’in kısa menzilli Lidar lazer sistemini temel alan bir çarpışma algılama sistemi kullanan ilk otomobil yapımcısı olmuştu.

Euro NCAP güvenlik standartları 2014’ten itibaren, araçların diğer araçlarla çarpışmaları önleme kabiliyetlerini, 2016’dan itibaren de yayaların yaralanmasını önleme kabiliyetlerini değerlendireceği için, otomobil yapımcıları arasında çarpışma uyarı ve önleme sistemlerinin popülerliğinin giderek artması bekleniyor.

Sayfa Yükleniyor...