Şirket’in gelişmeden sorumlu yönetim kurulu üyesi Klaus Draeger, i3’ün BMW’nin gövdesinde yoğun biçimde karbon fiber kullandığı ilk araç olduğunu söyledi. BMW M3 ve M6’nın tavanı gibi sınırlı parçalarda karbon fiber kullanıyor.

İlişkili Haberler


Draeger Cenevre Otomobil Fuarı’nda verdiği bir röportajda, “Şu anda karbon fiberi geleneksel araçlarımızın seri üretiminde nasıl daha fazla kullanabileceğimizi değerlendiriyoruz. Ama bu henüz araştırma aşamasında” dedi.

Draeger otomobil yapımcıları daha sıkı yakıt ekonomisi ve emisyon düzenlemelerinin etkisiyle araçlarının ağırlığını azaltmaya çalışırken güçlü çelik, alüminyum ve karbon fiber içeren “zeki bir malzeme karışımının” kullanılacağını öngörüyor.

i3 BMW’nin Megacity projesi kapsamında, otomobilin sürdürülebilirliği için geliştirildi. Küçük elektrikli araç gelecek sene satışa sınılacak.

Megacity projesinin parçası olarak BMW, 2010’da Washington’un Moses Lake bölgesindeki bir karbon fiber fabrikasına ortak oldu.

BMW ile ortağı SGL Automotive Carbon Fibers, hava araçlarında ve yarış otomobillerinde kullanılan yüksek kalite, pahalı karbon fiberi değil, kilogramı yaklaşık 20 dolar, yani yarı yarıya daha ucuz olan, endüstriyel kalitede karbon fiber üretecekler.