Volvo’yu Ford’dan satın almalarından kısa süre sonra konuşan Geely’nin patronu Li Shufu, İsveçli otomobil yapımcısının Mercedes S Sınıfıyla ve BMW 7 Serisi ile rekabet edebilecek, yüksek kaliteli otomobil yaptığını görmek istediğini söyledi.

İlişkili Haberler


Shufu Londra’da düzenlediği basın toplantısında, Volvo’nun pazarın üst ucunda rekabet etmek ve daha yüksek perakende fiyatlar istemek için gerekli teknoloji ve araştırma imkânlarına sahip olduğunu söyledi.

Shufu ayrıca patlama yapan Çin otomobil pazarına giriş yapmak için, Çinli müşterilerin “gözleriyle görebilecekleri ve elleriyle dokunabilecekleri” bir lüksü gerektireceğini de açıkladı.

Fakat böyle yorumlar aynı zamanda yeni Volvo yönetim kurulunun (ve yeni, VW’den gelme patron Stephan Jacoby’nin) bir yandan Volvo’nun İskandinav marka değerlerini koruyup bir yandan da Çin’in gösterişi seven zevklerine hitap etmeleri yönünde baskı göreceklerini de gösteriyor.

Zarar eden şirketi satın almak için yaklaşık 1,4 milyon avro ödeyen Geely’nin, geçen seneki 335.000 adetlik satışı, neredeyse iki katına çıkarmak istediği bildiriliyor. Volvo geçen sene 480 milyon avro civarı zarar etmişti, ama satışlardaki nispeten küçük bir artışın, yeniden kâra geçilmesi için yeterli olacağını söylüyor.