Ekim sonunda Türkiye'de

İlk versiyonunun satışa sunulduğu 1998 yılında otomotiv sektörünü sarsan, yenilikçi tasarım anlayışıyla rekabet çıtasını yükselten, modern klasik olarak tanımlanan Audi TT yenilendi. İspanya’da düzenlenen uluslararası lansmanla tanıtılan yeni Audi TT’yi Malaga’da ntvmsnbc.com okuyucuları için test ettik.

Ekim sonunda Türkiye'de

Yenilenen Audi TT’de küçük dokunuşlarla önemli ilerlemeler kaydedilmiş. İlk bakışta çok fazla değişiklik yok gibi görünse de, dikkatli incelendiğinde aracın boyutlarında ve burun tasarımında farklılıklar kendini gösteriyor. Daha agresif bir ön tasarıma sahip olan yeni TT’nin bu görünümüne örgü biçimindeki hava girişlerinin, yatay çizgilerin ve opsiyonel olarak sunulan Matrix LED farların katkısı büyük.

Ekim sonunda Türkiye'de  - 1

Yeni jenerasyon araçlarda boyutlar her geçen gün büyürken yenilenen Audi TT’de önemli bir fark dikkatimi çekti. 4.18 metre uzunluğa sahip otomobil önceki versiyonundan 20 mm daha kısa. 1353 mm yüksekliğini koruyan aracın boyutlardaki önemli farkı, iç mekana da genişlik katan, 37 mm uzayan aks mesafesi olmuş. Daha kaslı çamurluklarla ilk nesil Audi TT’yi hatırlatan aracın, ön farlarının hemen yanından başlayıp ayna altından devam eden ve arka farlarda biten yan çizgisi güçlü görünümün en önemli sebeplerinden. Arka camla birlikte açılan bagaj kapağıyla da dikkat çeken yeni Audi TT’nin yakıt depo kapağı yarış otomobillerine gönderme yaparcasına dokunarak açılıyor. Zaman kaybetmemek için yakıt depo kapağının altında başka bir koruyucu bulunmuyor ve yakıt pompası doğrudan yerleştiriliyor.

Ekim sonunda Türkiye'de  - 2

Otomobilin iç mekanında ilk olarak yeni geliştirilen ve yere çok yakın konumlandırılan spor koltuklar göze çarpıyor. Ama benim en çok dikkatimi çeken nokta, kolay alışılabilen, direksiyonun hemen arkasına konumlandırılan ‘Audi sanal kokpit’ oldu. Öyle ki; analog göstergelerin ve MMI monitörünün yerini alan bu ekran sayesinde aracın tüm grafiklerini direksiyonun arkasındaki ekrandan takip edebiliyorsunuz, kafanızı orta konsola çevirmek zorunda kalmıyorsunuz. Mükemmel tasarım sayesinde direksiyon tarafından perdelenmeyen 12.3 inçlik bu ekranda klasik görünümde hız göstergesi ve motor devri ön planda kalıyor. “Infotainment” modundaysa navigasyon haritası ön plana çıkıyor. Ayrıca Audi TTS’de ağırlıklı olarak motor devrini gösteren farklı bir görünüm seçeneği de bulunuyor.

Güven veren tutunma performansı

Gelelim aracın merakla beklenen performans izlenimlerine. Yeni Audi TT’yi ve serinin en güçlü modeli TTS’i ilk olarak Costa Del Sol’dan başlayan ve Marbella’nın dağ yollarının sonunda biten uzun kilometrelerde kullanma fırsatı buldum. Bu rotanın en önemli yanı hızlı ve sert virajlara sahip olması, aynı zamanda da ciddi bir rakıma tırmanış ve inişi gerçekleştirme fırsatı vermesiydi. Kısacası; yeni Audi TT ve TTS’i gerçek ve iddialı yol şartlarında zorlayabilecek bir parkurda sıkıştırma fırsatı buldum. Açıkçası her şeyin ötesinde otomobili yere tutunma anlamında beklemediğim kadar iyi bulduğumu söylemeliyim. Önceki iki jenerasyon TT’yi kullanmış biri olarak yenilenen aracın yere çok sağlam bastığını söyleyebilirim. Tabii ki iyi yol tutuşa en büyük etken elden geçirilen quattro dört çeker sürüş sistemi. Aracı ortalama hızlarda kullanırsanız gücü ön lastiklere iletiyor, ama biraz hızlı kullandığınızda virajlarda gerektiği anda gücü arka lastiklere gönderiyor. Elektronik kontrol sistemi adeta sürücüye göre talimatlar veriyor; vites geçişleri seri yapıldığında yani sportif kullanıma geçildiğinde, güç direkt olarak arka tekerlere veriliyor ve otomobil arkadan itmeye başlıyor, kontrollü kaymalara izin vererek sürüş keyfini zirveye çıkarıyor.

Ekim sonunda Türkiye'de  - 3

Zorlu rotayı saatler sonra tamamlarken Audi yetkilerinin başka bir sürpriziyle karşılaştım. Markanın araca olan güvenini gösterir nitelikte bir organizasyonla ünlü Ascari Yarış Pisti’ne yeni Audi TT ve TTS’i kullanma fırsatı buldum. Özel olarak hazırlanan yarış etabında, uzun düzlükler sonundaki çok sert virajlarla aracın performansını pistte de görme fırsatı buldum. 170 km/s ile ilerlediğim düzlük sonunda 30 km/s ile zor dönülebilen sert virajları defalarca sorunsuz döndüm ve otomobilin gücünü, yeteneklerini çok daha iyi anladım. Özellikle yeni Audi TTS’in gaz pedalına yüklendiğimde motordan çıkan sesle, birkaç saniye sonra egzozdan çıkan diğer sesi mutlaka duymalısınız. Gerçekten çok tahrik edici.

Ekim ayı sonunda Türkiye'de

Ekim ayı sonunda ülkemizde pazara sunulacak yeni Audi TT, ilk olarak 2.0 litre 230 hp’lik motor seçeneğiyle satın alınabilecek. 6 ileri S-Tronic şanzımanla kombine edilen aracın 0-100 km/s hızlanması 5.3 saniye. 100 kilometrede ortalama 6,4 litre yakıt tüketen aracın başlangıç fiyatının 81 bin euro olması bekleniyor.

Modelin en güçlü versiyonu olan TTS ise şubat ayında Türkiye’de satışa sunulacak. 2.0 litre 310hp güce sahip araç 4.6 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. 100 kilometrede ortalama 6.8 litre yakıt harcayan aracın başlangıç fiyatı henüz belli değil.

Audi TT Teknik özellikler:

230hp – 2.0 litre

370nm tork

Karma yakıt tüketimi 6.4 litre

0-100 km/s : 5.3 saniye

Maksimum hız: 250 km/s

Başlangıç fiyatı: 81.000 Euro

Audi TTS:  

310hp – 2.0 litre

380nm tork

Karma yakıt tüketimi 6.8 litre

0-100 km/s : 4.6 saniye

Maksimum hız: 250 km/s

Sayfa Yükleniyor...