Elektrikli Fluence önce Avrupa’ya

Türkiye'de henüz alt yapı hazır olmadığı için üretilen elektrikli Fluence’ler ilk olarak ihraç edilecek.

Elektrikli Fluence önce Avrupa’ya

Renault MAİS Genel Müdürü İbrahim Aybar, Efficient Dual Clutch (EDC) adı verilen yeni otomatik şanzımanın tanıtımında, elektrikli araçların şarjıyla ilgili istasyonların kurulması konusunda, lisans işlemlerinin netleşmesini beklediklerini söyledi.


TSE'nin bu konuda standartlarının çıktığını ifade eden Aybar, ''İşin mali tarafını halledecek olan kaç lira vergiyle nasıl plakalandıracağız konusu kaldı. Şu anda bunu yapamıyoruz. Mevzuatta imkan yok. Mevzuat çıkarmak lazım. ÖTV mevzuatı'' dedi.

Bu konuda yapılacak bir çalışmada Avrupa'nın örnek alınabileceğini ifade eden Aybar, şöyle konuştu:

''Israrla önerimiz, elektrikli otomobillerin ilk 5 yıl Avrupa'da olduğu gibi sıfır vergiyle desteklenmesidir. Zaten rakamlar çok az. Burada arayışımız, bu teknolojiyi kazanmış, elde etmiş ülke olarak, bunu sürekli kılmak, arkasından da yerli entegrasyonun sağlanmasıdır. Böyle bir destek, ülkenin dünyaya gösterilmesi anlamına gelecek. Biliyorsunuz çok ciddi destek veren ülkeler var. Bu teknolojiyi üretemeyen ülkeler bile destek veriyor. Nasıl elinizde tutacaksınız?''

''Mevzuat gecikti mi?'' sorusu üzerine Aybar, ''Limite geldik. Biz istiyoruz ki, 2011 planları netleşmeden bu işin yıl sonuna kadar tamamlanmasıdır. Bu gerçekten ciddiye alınması, hemen halledilmesi gereken bir konu'' dedi.

Aybar, elektrikli otomobilde verimin inanılmaz yüksek olduğunu vurgulayarak, ''Benzinli ve mazotlu araçlara biniyoruz. Yanma odasına elde edilen, motorlarda üretilen enerjinin yüzde 30'u ancak tekerlere iletiliyor. Yüzde 70'i havaya atılıyor. Elektrikli motorlarda ise enerjinin yüzde 90'ı tekerlere aktarılıyor'' dedi.

Elektrikli otomobillere yüzde 37 vergilendirme konusu sorulduğunda Aybar şöyle dedi:

''Yüzde 37 neye göre hesaplanıyor. Araçlar petrol yakıyorlar. Emisyonun getirdiği kirlilik var. Bunun temizlenmesi için kamu yatırımı var. Finansman ihtiyacı için vergi alınıyor. Bu kapsamda elektrikli otomobiller açısından en önemli konulardan biri petrol ithalatı yok. Biz, Türkiye'de, 5 yılda 30 bin araçlık satış hacmi öngörüyoruz. 30 bin aracın benzin ya da mazotlu olması halinde, 10 yılda ortalama 274 milyon dolarlık petrol ithalatı gerekiyor. Yani bu araçların çalışması için 10 yılda 400 milyon liramız petrol ithalatına gidecek. Bu araçlar için 5 yıl boyunca vergisiz uygulama yaparsanız vergi kaybı, 340 milyon lira olacak. Yani kayıp, yakacağı petrolden daha az.''

Sayfa Yükleniyor...