En değerli otomobil markası Toyota

Interbrand’in 2011 En İyi Dünya Markaları raporuna göre, Toyota Mart’ta Japonya’da gerçekleşen depremden çok kötü etkilenmesine ve 2010’da yıkıcı kalite kontrol ve güvenlik sorunları yaşamasına rağmen hâlâ dünyanın en değerli otomotiv markası.

En değerli otomobil markası Toyota

Bu Toyota’nın bu yıl aldığı, ikinci büyük dünya markası liderlik ödülü. Mayıs ayında şirket, reklam devi WPP’nin araştırma alt kuruluşu Millward Brown’ın yaptığı, yıllık BrandZ En İyi 100 çalışmasında da, BMW’yi geride bırakarak en iyi otomotiv markası seçilmişti.


En son Interbrands raporunda Nissan, 2007’den bu yana ilk defa prestijli En İyi Dünya Markaları listesine girdi ve doğal felaket sırasında sergilediği esneklik nedeniyle övgü aldı.

Interbrands yaptığı açıklamada, “Nissan geçen Mart’ta Japonya’yı mahveden depremin hemen ardından stoklarını rakiplerine göre çok daha hızlı tamamlamayı başardı. Şirket bu başarısıyla hem kendisi, hem de ülkesi için zor bir zamanda esnekliğini ispat etmiş ve sonuç olarak da marka değerini arttırmış oldu” dedi.

Nissan En İyi 100 dünya markası listesinde 90. sırayı aldı.

Interbrand Toyota’yı da bir “iç kriz” bir de “dış kriz” yaşadığı halde “güvenliğe ve kaliteye odaklanarak, liderlik yapısını değiştirerek ve dünya çapında takdir edilen çevre dostu çalışmalarından yararlanarak” yarışta öne geçtiği için övdü.

Mercedes-Benz, listede en iyi üst kalite otomobil yapımcısı unvanını alırken onu BMW izledi.

Ford En İyi 100 dünya markası listesinde 50. sırayı aldı.

Hyundai 72. sıradaki Porsche'nin önüne geçerek 61. sırayı elde etti. Ferrari 99. sırada yer aldı.

Coca-Cola üst üste 12. yıl birinci oldu.

Sayfa Yükleniyor...