Ferrari 458 Spider’ın lansmanında konuşan Felisa, ayrıca otomobilin hibrit teknolojisi de kullanabileceğini söyleyerek Ferrari’nin hibrit prototipler test ettiğini doğruladı.

İlişkili Haberler


Felisa Ferrari’nin Formula 1’de KERS’i geliştirirken edindiği bilgilerin bir kısmının yol otomobillerinde de işe yarayabileceğini kabul etse de gelecekteki herhangi bir Ferrari hibrit sisteminin sadece performansa değil, aynı zamanda verimliliği iyileştirmeye de odaklanması gerektiğini söyledi.

Enzo’nun yerine geçecek modelde hibrit teknolojisinin kullanılması, Ferrari’nin bu otomobilleri yeni teknolojiler için test ortamları olarak kullanma felsefesine uygun düşüyor.

Gelecekteki muhtemel bir hibrit sistemine, ortaya monte edilmiş V12 benzinli motor eşlik edecek. Ferrari’nin şu anda ürettiği V12 motor yelpazesi öne-ortaya monte edildiği için, Felisa, Enzo’nun yerine geçecek modelin “eski tüfek” hayranları memnun edecek bir otomobil olacağını kabul etti.

Hem 1995’te çıkan F50’de, hem de 2002’de çıkan Enzo’da ortaya monte edilmiş V12 motor bulunuyordu.

F50 ve Enzo’da, Ferrari’nin F1 programından edinilen teknolojiler kullanılmış ve karbon kompozit konstrüksiyon ile inşa edilmişti. Felisa, “Enzo gibi az sayıda üretilen, mümkün olan en düşük ağırlığa odaklanılan bir otomobil için karbon kompozit doğru çözüm,” dedi. Ferrari F50’den sadece 349, Enzo’dan 400 adet üretmişti.

Ferrari F50 (1995)
Ferrari F50 (1995)

Fakat Ferrari McLaren’in izinden gidip, düzenli ürettiği modellerde, karbon fiber monokok şasi kullanmaya başlamayacak. Felisa, “Bugün için bu mantıklı değil. Alüminyum şasiyle (458’deki gibi) karşılaştırıldığında elde edilen ağırlık tasarrufu çok küçük ve maliyet çok yüksek. Ayrıca bir kaza olması durumunda şasinin zarar görüp görmediğini belirlemek de çok güç” dedi.