Euro NCAP minibüsleri çarpıştırdı

Euro NCAP Avrupa’nın en çok satan iş ve aile minibüslerinin bazılarını, bu van tabanlı araçlar için şu anda kullanılan yasal testlerden daha gerçekçi protokoller kullanarak çarpışma testlerine tabi tuttu.

Euro NCAP minibüsleri çarpıştırdı

Güvenlik kurumu, üreticilere bu araçlarda daha yüksek seviyeli güvenlik ekipmanları sunmaya, yasa koyucuları da gevşek yasal güvenlik gereksinimlerini gözden geçirmeye davet etti.


Testlerde, Ford Transit Custom beş yıldız alabilen tek araç oldu. Hyundai H1 üç yıldız aldı. Fiat Scudo da üç yıldız alırken Renault Trafic yalnızca iki yıldız alabildi.

Bu araçlardan bazıları farklı isimler altında başka üreticiler tarafından da satılıyor. Fiat Scudo Peugeot Expert ve Citroen Jumpy olarak da piyasada mevcut. Renault Trafic de aynı zamanda Opel Vivaro ve Nissan Primastar olarak satılıyor.

Euro NCAP Genel Sekreteri Dr Michiel van Ratingen şöyle dedi: “Bu sefer Euro NCAP 8 ya da 9 kişilik yer sunan van varyantlarına odaklandı. Bu araçlar sık sık iş için kullanılıyor veya aileler tarafından, büyük çok amaçlı araçlara alternatif olarak göz önünde bulunduruluyor. Bu insan taşıyıcılar ticari van platformlarından türetildikleri için, normal binek otomobillere göre daha az güncelleniyor ve genellikle güvenlik açısından daha az donanımlı. Çok fazla çocuğunuz varsa ve böyle bir araç almak size cazip geliyorsa, lütfen bunların araç güvenliği bakımından en yeni teknolojileri sunmadığını unutmayın.”

Kuruma göre bazı üreticiler Euro NCAP’ın çağrısına kulak verdi ve aile otomobili olarak satılan hafif ticari araçlarda daha iyi güvenlik donanımı sunmaya başladı.

Euro NCAP’ın protokolü göz önünde bulundurularak tasarlanan Ford Transit Custom, A ve B sütünü arasına denk gelen, yandan direk çarpma testinde (pole side impact test) korumayı iyileştiren perde hava yastıkları ve başka özellikler barındırıyor. Bu araç aynı zamanda müşterilere önemli bir kaza önleme teknolojisi olan Şeritte Kalma Yardımı seçeneği sunduğu için Euro NCAP’in Advanced ödül programından da ödül aldı.

Fiat da Euro NCAP’ın değerlendirmesine karşılık verdi.

Şirket ön yolcu hava yastığı ve Hız Sınırlama Aygıtı gibi güvenlik özelliklerini daha fazla Avrupa pazarında standart olarak sunuyor. Scudo’nun Peugeot ve Citroen kardeş modelleri de aynısını yapıyorlar.

Van Ratingen, “Bu araçların güvenliğinin önümüzdeki birkaç yıl içinde önemli ölçüde gelişeceği konusunda iyimseriz. Genel olarak bu sınıf, güvenlik bakımından ihmal edilmiş ve henüz olgunlaşmamış bir araç kategorisi. Mevzuat bu araçların iyi güvenlik teknolojileriyle donatılmalarını hiç zorunlu tutmadı. Bu kategorideki bütün araçlar elektronik denge kontrolünü standart olarak sunmuyor ve çoğu da çarpışma durumunda yayalar gibi korunmasız yol kullanıcıları için iyi koruma sağlayamıyor.” dedi.

Euro NCAP’ın aile ve iş vanlarını test etmek için kullandığı protokoller binek otomobilleri protokollerinin hafifçe değiştirilmesiyle oluşturulmuş.

Otomobil güvenliği kurumu, protokolü daha iyi güvenlik ekipmanlarının kullanılmasını teşvik etmek ve otomobil yolcuları ve diğer yol kullanıcıları için genel korumayı desteklemek amacıyla tasarlamış.

Sayfa Yükleniyor...