İlk kez Çin malı bir otomobil, Landwind CV9, Euro NCAP çarpışma testinde denendi ve 2 yıldız aldı. Daha önce 2005 yılında, aynı firmanın, yani Landwind'in başka bir modeli Euro NCAP benzeri, Alman çarpışma testi ADAC güvenlik testlerinde denenmiş ve sıfır puan almıştı; 65 km/s ile kafadan çarpışmada sürücünün araçtan canlı çıkamayacağı tespit edilmişti.

İlişkili Haberler


Landwind CV9 için 'en sıkı Avrupa güvenlik standartlarını karşılayacak şekilde geliştirildi' dedi. 2005 yılındaki modele göre CV9 daha iyi koruma sağlasada, Euro NCAP aracı 'zayıf donanımlı, yan çarpışma hava yasatığı, kafa koruma sistemi ve stabilite sistemi eksik' şeklinde tanımladı. Kuruluş yinede, yolcu koruma performansından dolayı 3 yıldız alabileceğini ama genel performansından dolayı 2 yıldız aldığını söyledi.

Çarpışma testinde 5 yıldız alan otomobiller (parantez içindeki değerler yolcu koruma yüzdeleri): Audi A1 (%90), BMW MINI Countryman (%84), Citroen C4 (%90), Ford C-MAX (%92), Ford Grand C-MAX (%96), Hyundai ix35 (%90), Kia Sportage (%93), Kia Venga (%89), Opel Meriva (%89), VW Passat (%91), VW Sharan (%96).

Çarpışma testinde 4 yıldız alan otomobiller: Jaguar XF (%78), Nissan Micra (%84), VW AMAROK (%86).

Çarpışma testinde 2 yıldız alan otomobil: Landwind CV9 (%34)