Evo X FQ-400

525 Nm’lik torku ile Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400, şehir trafiğini özel bir ralli etabına dönüştürebilmeyi vaad ediyor...

Evo X FQ-400

Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400, firmanın’nin motor sporlarından türetilmiş makinesinin en hızlı ve en ekstrem versiyonu. FQ-400 400 bg ve 525 Nm tork üreten gelişmiş, hafif alüminyum 2.0 litre turbo beslemeli MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control - Mitsubishi Yenilikçi Valf zamanlaması Elektronik Kontrolü) benzinli motoruyla FQ-400 0’dan 100 km/s hıza yaklaşık 3.8 saniyede çıkabiliyor. Otomobilin azami hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlanmış.

Mitsubishi’nin sofistike Super-All Wheel Control (Süper Dört Teker Kontrolü, S-AWC) dört teker çekiş sistemi gücü onu en iyi kullanabilecek tekerleklere aktarıyor ve Mitsubishi'nin ifadesine göre Lancer Evolution X FQ-400’ün oldukça heyecan verici performansa çıkmasını sağlıyor.

S-AWC sistemi FQ-400’ün hem performansını hem güvenliğini artıran bir dizi elektronik sistemi bir araya getiriyor. Aktif Denge Kontrolü, Aktif Merkez Diferansiyel, Aktif Sapma Kontrolü ve Spor ABS sistemleri Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400’e viraj alma yeteneği, çekiş ve yol tutuşu sağlıyor. Sürücü koşullara bağlı olarak S-AWC sisteminden en uygun ayarı seçebiliyor. Bu ayarlar -Asfalt, Çakıl ve Kar- direksiyona monte edilmiş düğmeyle seçiliyor ve merkezi gösterge panelinde gösteriliyor.



Mitsubishi, daha artırılmış iz genişliği, Eibach yaylar ve Bilstein amortisörler içeren alçaltılmış süspansiyonu sayesinde FQ-400’ün viraj alma yeteneğinin diğer FQ modellerine göre iyi olduğunu, üzerlerine Toyo Proxes R1R lastikler takılmış hafif alaşım 18 inçlik, dokuz kollu jantlar ile aracın yol tutuşunun arttığını ve ona yolda daha keskin viraj alma tepkisi ve daha hassas yönlendirilme özelliği verdiğini ifade ediyor. Aracın yükselen performansını dizginlemesi için, havacılık sınıfı alüminyumdan üretilmiş fren sistemi yüksek performanslı balatalar içeriyor.

Mitsubishi’nin yalnızca 2.0 litreden 403 bg gibi muazzam bir güç elde etmek için FQ-400’ün gelişmiş güç kaynağını kayda değer biçimde gözden geçirmesi gerekmiş. Alüminyum silindir üst bloğuna motor sporlarından alınma yüksek akışlı yakıt enjektörleri takılmış ve yeni melez bir turbo besleme monte edilmiş. Daha iyi özelliklere sahip turbo tepkiyi artırmak ve turbo gecikmesini azaltmak için düşük sürtünmeli yataklar ve yüksek sıcaklıklı bir türbin barındırıyor. Geliştirilmiş bir ara soğutucu turboyu soğutulmuş hava ile besleyerek performansını ve verimini iyileştiriyor, egzoz gazları ise motordan 7.6 cm çapında yüksek akışlı paslanmaz çelik borularla atılıyor.

Mitsubishi, 500 saatten fazla geliştirme zamanını, Motor Kontrol Ünitesini (ECU) kapsamlı biçimde değiştirerek, 2.0 litrelik turbo beslemeli motorun, olağanüstü bir güç üretmesini sağladığını hemde bu motorun mükemmel bir sürülebilirliğe sahip olduğunu iddia ediyor.

  • Etiketler :

Sayfa Yükleniyor...