F450

Yeni çıkacak Ferrari hakkında biraz daha bilgi ortaya çıktı.

F450

Autocar dergisi F450’nin mevcut F430’e göre değişecek kısımları hakkında bazı ayrıntıları açığa çıkardı. Autocar’a göre, Ferrari Formula 1 ve GT yarış bölümlerinden alınmış çeşitli teknolojileri kullanacak. Bunlar arasında 7 vitesli, çift debriyajlı arka aks hizasında şanzıman, Scuderia’daki çekiş kontrolünün bir sonraki nesle ait bir versiyonu, kafadan kaymayı düzelten bir yazılım programı ve ön tekerleklerin hemen önüne yerleştirilmiş radyatörler bulunuyor. F450 ayrıca hem yol tutuşunu F430’a göre iyileştiren, hem de ağırlığı, dolayısıyla da emisyonları aşağı çeken hafif alüminyumdan yapılacak.

Ferrari hala modelin stili üzerinde ince ayarlar yapıyor olabilir. Şirket tasarımla aerodinamik gereksinimleri birbirine uydurmak için efsanevi tasarımcı Pininfarina ile beraber çalışıyor. California modelinin daha iyi satması için pazarda boşluk bırakılması amacıyla F450 başlangıçta yalnızca üstü kapalı olarak satışa sunulacak. 2010’un başlarında satışa sunulacak F450'den yaklaşık 18 ay sonra bir F450 Spider’ın piyasaya sürülmesi planlanıyor.



F450 muhtemelen Aralık’taki Los Angeles fuarında ilk defa tanıtılacak. Hibrit bir versiyon da sunulabilir, fakat Ferrari müşteri tabanının doğa dostu Ferrariler görmeye henüz hazır olmadığından korktuğu için Kinetik Enerji Geri Kazanma Sistemi (KERS) gibi en yeni patentli teknolojilerini F450’ye dahil etmekten kaçınıyor. Yine de rakiplerini ezip geçmek için o tür teknolojiler kullanan bir yol otomobiline sahip olan ilk firma olmak istiyor.

F450 - 1

Şimdilik Ferrari önümüzdeki birkaç senenin emisyon standartlarını doğrudan enjeksiyonlu motorlar, ağırlık azaltımı ve yeni patentleri içermeyen başka benzer teknolojiler kullanarak karşılayacak gibi duruyor.

Sayfa Yükleniyor...