Felç Ferrari sürmesini “engelleyemedi”

ABD’de belden aşağısı felçli adam süper spor otomobili kendine araç olarak seçti.

Felç Ferrari sürmesini “engelleyemedi”

Tim Rinaldi 2 Haziran 2007’de çim biçme makinesini kullanırken makine devrildi, Rinaldi’yi ezdi ve 40 yaşında belinden aşağısının felç olmasına neden oldu.


Bu trajik bir olaydı, ama Rinaldi bacaklarını kullanamaz hale geldiği için mali olarak tazmin edildi.

Hem motosiklet, hem de otomobillerle drag (kalkış) yarışlarına katılmaya meraklı olan Tim Rinaldi, şık ve hızlı araçlara ilgisinden vazgeçmedi.

Bu yüzden de aldığı tazminatın bir kısmıyla Ferrari 458 Italia aldı ve ona Kempf DARIOS (Hız için Optimize Edilmiş Dijital Gaz Halkası) elle kontrol sistemi taktırdı.

Altı vitesli düz şanzımana sahip iki Porsche’sinin (2007 911 GT3 RS ve 2008 911 GT2) aksine, Ferrari 458 otomatik şanzımanlı ve direksiyon simidinden kontrol edilebilen vites değiştiricilerle sahip (yani debriyaj için ayak kullanmak gerekmiyor).

Daha önce başka bir elle kontrol sistemiyle kötü tecrübeler yaşayan Rinaldi, yaşadıklarını sistemden çok montajcılara bağladı ve adamların el kontrollerini takarken otomobilini "mahvettiklerini" söyledi. Rinaldi, "Ferrari’ye uygulanan sistem diğer elle kontrol sistemlerine göre aracın içine daha uyumlu" dedi.

Gaz direksiyon simidinin üzerindeki halka, fren ise sağındakı kol. Gaz direksiyon simidinin üzerindeki halka, fren ise sağındakı kol.

Rinaldi’nin otomobili Kempf’in bu şekilde modifiye ettiği ilk Ferrari 458. Sistem diğer süper spor otomobillere de uyarlanabiliyor.

Gaz direksiyon simidinin üstündeki bir halkayla kontrol ediliyor, fren ise simidin sağına monte edilmiş. Sürücünün dizlerinin önünde hiç metal parça olmamasına özen gösterilmiş.

2007’de Kalifornia’da kurulan Kempf’in İcra Kurulu Başkanı Martine Kempf, elle fren yapmanın pedalla fren yapmaya göre, yarı yarıya daha az efor gerektirdiğini söyledi.

Rinaldi, Kempf ile New York Yetenekler Fuarı’nda görüşmüş ve sistemi Toyota Camry’de denemiş. Rinaldi, “Oraya başka bir elle kontrol sistemi değil, başka bir tekerlekli sandalye bakmak için gitmiştim,” dedi. “Eşim Yetenekler Fuarı’nı gördü ve beni gitmeye teşvik etti.”

Rinaldi modifiyeli Ferrari’si ile yaşadığı deneyimden memnun kalınca, Man Adası’nda (Isle of Man) düzenlenen zamana karşı yarışlara katılmak için cesaretlenmiş. Ama Ferrari’si ile değil bir motosiklet ile! Rinaldi’nin hedefi adada “gaz açan” ilk engelli motosiklet yarışçısı olmak.

Bunun için kendi tasarladığı bir motosikleti kullanmak isteyen Rinaldi iki de şirket kurmuş: Connecticut Classic Car Storage Inc. ve TruMotorsport. İki şirket Connecticut’un Milford şehrinde aynı tesiste yarış otomobilleri yapıyor.

Tim Rinaldi’nin motor sporları dünyasında ismini gelecekte de duyuracağına kesin gözüyle bakılabilir...

  • Etiketler :

Sayfa Yükleniyor...