Ferrari sokakta daha fazla F1 teknolojisi istiyor

Mevcut kurallar F1 ile üretim araçları arasında teknoloji aktarımını ciddi biçimde kısıtlasa da Ferrari Formula 1’deki teknik yenilikleri üretim otomobillerine daha fazla uygulamak istiyor.

Ferrari sokakta daha fazla F1 teknolojisi istiyor

Ferrari Başkanı Luca Cordero di Montezemolo verdiği bir röportajda, “Geçmişte ilk otomatik mekanik şanzımanı, tamamen kapatılmış döşeme sacını ve elektronik kontrollü diferansiyeli Formula 1’den üretim otomobillerimize aktardık, yakında da KERS’i (kinetik enerji geri kazanma sistemi) alacağız,” dedi.


Montezemolo aerodinamik teknolojinin, F1'i geliştirmenin önemli bir parçası olduğunu, fakat mevcut yarış otomobillerinin aerodinamik yapısının neredeyse hiçbir özelliğinin üretim otomobillerine aktarılamadığını, zira üretim araçlarının yayalara ve diğer güvenlik kurallarına saygı göstermesi gerektiğini söyledi.

Montezemolo, “Günümüzün Formula 1’inde aerodinamik yapı sonucun yüzde 90’ını oluşturuyor ve biz bir uçak-uzay şirketi değiliz” dedi.

Otomobil yapımcısı şu anda F1 rüzgar tünelinde orta boyutta bir şirkete eşit sayıda bir ekip istihdam ediyor.

Masrafları azaltmak amacıyla mevcut F1 kuralları kapsamında, 2007’den beri yeni motorların geliştirilmesi durduruldu; 2008’den bu yana da bütün yarış takımlarına tek bir tedarikçinin ürettiği, aynı motor yönetim sistemi temin ediliyor.

Ama kurallardaki bir değişiklik 2013 yarış sezonundan itibaren yeni güç aktarım organlarının kullanılmasına izin verecek ve beraberinde yeni teknik düzenlemeler de yürürlüğe girecek.

Yeni güç aktarım organları kapsamında mevcut 2,4 litrelik V8 motorlardan 1,6 litrelik turbo V6 motorlara geçilecek.

Ferrari bu değişikliğin getireceği masrafların 50 milyon avroyu geçebileceğini tahmin ediyor.

Montezemolo, “Mevcut V8’lerin hâlâ kullanılabileceğine inanıyorum, zira performanslarının geliştirilmesi imkanı var. Tamamen yeni motorlar yapmak gerçekten etkili bir maliyet azaltma önlemi gibi görünmüyor” diye konuştu.

CEO Formula 1’in yarış sezonu boyunca pist testlerini önleyen ve test günlerinin sayısını 15 ile kısıtlayan tek spor olduğunu da sözlerin ekledi.

Büyük yarış takımları 2009’da maliyeti azaltmak için yürürlüğe sokulan önlemi, sürücü eğitimine ve yeni yeteneklerin geliştirilmesine imkan tanıyan, gelişmiş sürüş simülatörleri yaparak kısmen aşmışlardı.

Sayfa Yükleniyor...