Ford’un ilk 1 litrelik üç silindirli motoru

İngiltere’de geliştirilen motor mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda Ford B-Max konseptinde tanıtılmıştı.

Ford’un ilk 1 litrelik üç silindirli motoru

Motor otomobil yapımcısının başlattığı güç aktarım mekanizması hamlesinin bir parçası.


Bu hamle sekiz vitesli bir şanzıman ve hibrit araçlara yönelik e-CVT’yi (elektronik sürekli değişken şanzıman) de içeriyor.

Üç silindirli motor otomobil yapımcısının gelmiş geçmiş en küçük hacimli motoru olacak ve Fiesta ve Focus gibi dünya çapında satılan otomobil serilerinde kullanılacak.

Ford’un küresel ürün geliştirmeden sorumlu başkan yardımcısı Derrick Kuzak, şirketin merkezi Michigan’ın Dearborn şehrinde verdiği brifingde, yeni motorun Ford’un dört silindirli motorlarına eşit ya da daha iyi bir güç çıkışına sahip olacağını söyledi.

Kuzak, “Yeni 1 litrelik EcoBoost motorumuz hibrit benzeri yakıt tasarrufu isteyen tüketiciler için yeni, daha makul fiyatlı bir alternatif olacak,” dedi.

Ford küçük motorlarda, hassas miktarlarda benzin aktaran doğrudan enjeksiyon teknolojisi sayesinde yakıt tasarrufunda yüzde 20’ye varan artışlar elde etti.

Güç aktarım mekanizması mühendisliğinden sorumlu başkan yardımcısı Joe Bakaj, gazetecilere şirketin üç silindirli motorla da benzer kazanımlar hedeflediğini belirtti.

Sayfa Yükleniyor...