B-Max bu hafta başlayacak Cenevre Otomobil Fuarı’nda üretime hazır bir konsept olarak halka tanıtılacak.

İlişkili Haberler


Tarz olarak iki sene önce yine aynı fuarda tanıtılmış iosis Max konseptiyle benzerlikler taşıyan yeni model özellikle iosis Max’deki radikal kapı tasarımını kullanmasıyla dikkat çekiyor. Bu tasarımda B sütunu kullanılmıyor ve her iki yanda kusursuz bir şekilde entegre edilmiş birer kayar kapı bulunuyor.

Konsept Fiesta ile aynı platformu paylaşıyor. Dört metreden biraz fazla uzunluğa sahip olan araç beş kapılı Fiesta’dan 11 cm uzun, ama en yeni C-Max’ten 32 cm kısa. Ford kayar kapıların ve sütunsuz biçimin otomobile 1,5 metre genişliğinde açıklık sağladığını ve kabine erişimi kolaylaştırdığını, bu açıklığın “alternatif kapı konseptlerine sahip rakiplerinkinden” yaklaşık iki kat daha geniş olduğunu söylüyor. Bu ifadeyle Meriva’nın Flexdoor sisteminin kast edildiği aşikar.

Ford B-Max
Ford B-Max

Üretime geçecek B-Max aynı zamanda Ford’un şu ana kadarki en küçük Ecoboost motorunu kullanan ilk araç olacak. Geçen yıl Pekin Otomobil Fuarı’nda ön izlemesi yapılan bu 1 litrelik üç silindirli motor turbo beslemeye ve değişken kam zamanlamasına sahip. Ayrıca standart olarak durdurma-çalıştırma sistemi de içeriyor. Ford motorun yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarında önemli kazançlar sağladığını iddia etmekle beraber ayrıntılı özellikleri ve değerleri açıklamadı.

Ford iosis MAX Concept 2009
Ford iosis MAX Concept 2009