Dünya çapında araç talebindeki toparlanmanın ABD satışlarındaki azalmaya baskın geldiği 2010’da Toyota üst üste üçüncü yıl dünyanın en büyük otomobil yapımcısı oldu.

İlişkili Haberler


Toyota yaptığı açıklamada 2010’da lüks Lexus markası ve bağlı kuruluşları Daihatsu Motor Co. ve Hino Motors Ltd.’nin teslimatları dâhil toplam satışlarının yüzde 8 artarak 8,42 milyon adede çıktığını belirtti.

İkinci en büyük yapımcı General Motors Co. da kendi açıklamasında dünya çapındaki teslimatlarının yüzde 12 artışla 8,38 milyon adede yükseldiğini bildirdi.

İstenmeyen hızlanma kusurları nedeniyle rekor sayıda aracı geri çağırdığı için ABD’deki itibarı zedelenen Toyota’nın, ABD satışları geçen yıl yüzde 0,4 azalarak 1,76 milyon adede indi.

Şirketin en büyük otomobil pazarı Çin’deki satışları yüzde 19 artsa da bu artış GM’nin yüzde 29’luk artışının gerisinde kaldı.

Tokyo merkezli TIW Inc.’de çalışan analiz uzmanı Satoru Takada, “Toyota Asya’daki satışlarını artırdı, ama Çin’de açıkça GM’nin ve diğer pazar liderlerinin gerisinde kaldı. ABD’de geri çağrılar, gösterişli yeni modeller olmaması ve çok satan Camry’nin satışının sona ermesi nedeniyle satışlardaki düşme şaşırtıcı değil,” diye konuştu.