İtalya-Hindistan Aston Martin mücadelesi

Aston Martin yarı hissesi için uluslararası bir savaş yürütülüyor. İngiliz lüks otomobil üreticisinin yüzde elli hissesini satın almak için İtalyanların verdiği teklifi Hintli bir otomotiv grubu geride bıraktı.

İtalya-Hindistan Aston Martin mücadelesi

İtalyan özel sermaye fonu Investindustrial Aston Martin’in sahibi Investment Dar ile anlaşmaya vardı, ama Mahindra daha yüksek bir teklif sundu. Analistler şu anda Aston Martin’in akıbetinin muallakta olduğunu söylüyorlar.


Ford 2007’de Aston Martin’i Kuveytli bir yatırım şirketi olan Investment Dar’a ve yine Kuveytli bir fon olan Adeem Investment’a 479 milyon sterline (1,38 milyar lira) satmıştı.

Autonews’ın haberinde bir kaynak, Investindustrial’ın yüzde 50 hisse için 200 ila 250 milyon sterlinlik (576-720 milyon lira) bir teklif verdiğini ve yarışı kazanacağına inandığını, çünkü Daimler’e ait Mercedes-Benz ile teknik ortaklık anlaşması da içeren teklifini “teknik bakımdan” üstün gördüğünü söyledi.

İtalya’nın Bonomi ailesine ait Investindustrial lüks otomotiv markalarına yabancı değil.

2006’da İtalyan motosiklet üreticisi Ducati’yi satın almış ve geçen Nisan Volkswagen’in Audi bölümüne 860 milyon avroya (2 milyar lira) satmıştı.

Mahindra dünyanın 1 numaralı traktör üreticisi.

Şirket ayrıca diğer bütün Hintli otomotiv üreticilerinden daha fazla SUV yapıyor ve Güney Koreli otomobil üreticisi Ssangyong Motor’u kontrol ediyor.

Mahindra’nın mevcut araç platformlarını geliştirmek için Aston Martin’in teknolojisine erişmek istediği söyleniyor.

Aston Martin DB9, Vanquish ve diğer modellerinin neredeyse yüzde 15’ini Asya’da satıyor.

Varlıklı Çinli tüketiciler 2010’da 110 Aston Martin aldılar; ülkedeki satışların bu yıl beş kat artarak 500 civarına çıkması bekleniyor.

Bir başka Hintli otomotiv şirketi olan Tata Motor, İngiliz lüks araç üreticisi Jaguar Land Rover’ı elinde bulunduruyor.

Tata Motor Çin’de Aston Martin’den de başarılı oldu ve ülke Jaguar Land Rover’ın en büyük pazarı haline geldi.

Sayfa Yükleniyor...