Asya’nın iki en büyük ekonomisi Çin ve Japonya arasında toprak anlaşmazlığı baş gösterdikten sonra Çinli tüketiciler Japon otomobillerinden uzak durmaya başlayınca, Toyota ile Nissan Çin’deki satışlarında, en azından 2008’den beri en büyük düşüşü yaşadılar.

İlişkili Haberler


Şirketlerin yaptıkları açıklamalara göre, Toyota’nın teslimatları Eylül’de yüzde 49 azalarak 44.100 araca, Nissan’ınkiler yüzde 35 azalarak 76.066 araca ve Honda’nınkiler de yüzde 41 azalarak 33.931 araca düştü.

Bloomberg’in derlediği aylık bildirimlere göre 2008’e kadar uzanan mevcut değerler baz alındığında daha önce ne Toyota, ne de Nissan bu kadar büyük düşüşler yaşamıştı. Nissan’ın satışları ise Mayıs 2011’den beri en düşük seviyeye indi.

Bu sonuçlar, Japon devletinin ihtilaflı bir adalar grubunu satın almaya karar vermesiyle beraber Çin’de göstericilerin Japon otomobili bayiliklerini yakması ve otomobilleri tahrip etmesinin ardından, 2011’den beri üçüncü defa krize giren Japon otomobil yapımcılarının yaşadığı büyük mali kaybı ortaya koyuyor.

Çin’in Binek Otomobili Derneği, Japon otomobil markalarının bu yıl 2005’ten bu yana ilk defa toplamda sahip oldukları pazar payı liderliğini yitirecekleri tahmininde bulunuyor.

Takagi Securities Co.’nun Tokyo’daki genel müdürü Satoshi Yuzaki, “İnsanlar Japon otomobilleri almaya korkar oldular,” dedi ve ekledi “Eğer sorun çözülmezse ve Japon otomobil yapımcıları bir an önce yaşadıkları etkiyi belirlemezlerse kazançları kalıcı olarak etkilenecek.”