Bu hamleyle elektronik direksiyon teknolojisi toplu üretilen araçlarda ilk defa kullanılmış olacak.

İlişkili Haberler


Nissan verdiği bir brifingde yeni teknolojinin bir yıl içinde Infiniti markasının bazı modellerine ekleneceğini, böylece bir gün oyun çubuklarıyla yönlendirilen ve otomatik olarak çarpışmalardan kaçınacak şekilde programlanan araçların çıkmasına zemin hazırlanacağını söyledi.

Geleneksel olarak, otomobilin direksiyon simidi ve lastikleri mekanik olarak bağlı oluyor ve şoföre sürüş ile ilgili durumu; lastiklerden gelen tepkiyi direksiyon ile doğrudan iletiliyor.

Elektronik kontrol sisteminde sürücünün direksiyon simidindeki hareketleri bilgisayarlı bir motor kontrol birimine aktarılıyor, bu birim de aktüatöre lastikleri uygun biçimde döndürmesi talimatını veriyor.

Otomobillerde aynı zamanda bir sorun çıkması halinde direksiyon simidiyle lastikleri mekanik olarak bağlayacak yedek bir debriyaj da olacak, ama Nissan buna her zaman ihtiyaç olmayacağını umuyor.

Nissan mühendisi Masaharu Satou, “Gelecekte eğer mekanik kontrolden kurtulursak direksiyon simidini istediğimiz yere, örneğin arka koltuğa yerleştirebileceğiz, ya da otomobili bir oyun çubuğuyla yönetmek mümkün olacak” dedi.

Çeşitli otomobil yapımcıları daha önce bu teknolojiyi konsept otomobillerinde kullandılar, örneğin Audi’nin 2011’de tanıttığı A2 elektronik direksiyon içeriyor. Ama Nissan mühendisi Toshiharu Asai’ye göre Nissan onu toplu üretilen otomobillere uygulayan ilk marka oldu.

Asai yeni sistemde elektronik sinyallerin yüksek hızı sayesinde, sürücünün isteğinin tekerleklere daha hızlı aktarıldığını iddia etti. Ayrıca sürücü otomobili daha kolaylıkla yönlendirebiliyor, zira sistem lastikten gelen tepkilerden gereksiz gördüklerini sürücüye hiç iletmiyor.

Nissan aynı zamanda bir cisimle çarpışmanın muhtemel olduğunu tespit ederse otomobili otomatik olarak cisimden uzağa yönlendiren bir sistem de sergiledi. Şirket bu sistemi de önümüzdeki üç ila beş yılda bazı otomobillere uygulamayı umuyor.

Japon üreticinin mühendislerine göre bu sistem radarlar, lazer tarayıcılar ve kamera kullanarak bir kişiye, cisme veya başka bir otomobile çarpma riski algıladığı zaman otomatik olarak fren yapıyor, sonra sistem eğer varsa, aracı serbest bir bölgeye yönlendiriyor.

Nissan mühendisi Tetsuya Iijima, “Temel özellikleri düşünüyoruz – otomobiller insanlar için ne tür bir araç olmalı? Otomobiller kendi elleri ve ayaklarını, gözleri ve beyinlerini kontrol etmeye başladıkça robotların bir uzantısı olmaya doğru gidiyor” dedi.