Lüks otomobil satışlarında bocalıyor

Audi Çin’e hakim olurken Mercedes-Benz lüks otomobil satışları yarışında geriye düşüyor.

Lüks otomobil satışlarında bocalıyor

Mercedes rakipleri BMW ve Audi ile girdiği dünya çapında lüks otomobil satışı yarışında daha da geriye düşüyor.


Bir zamanlar baskın olan üst kalite marka, Çin’deki tutarsız stratejisi, giriş seviyesi modellerinin yavaş yaygınlaşması ve giderek eskiyen S Sınıfı nedeniyle üçüncülüğe demir attı.

Mercedes ile ikinci sıradaki Audi arasındaki satış farkı bir yıl içinde iki kattan fazla artarak İcra Başkanı Dieter Zetsche’nin yeniden liderliğe yükselme taahhüdünü sekteye uğrattı.

Düsseldorf’taki Banhaus Lampe şirketinde çalışan analiz uzmanı Christian Ludwig, “Mercedes’in sorunları şirketin kendi içinden kaynaklanıyor. Mercedes’in 1 numaraya yükselmesi son derece zor olacak. Diğer şirketler boş durmuyor” dedi.

Mercedes 2012’nin ilk dokuz ayı boyunca dünya çapında 964.900 otomobil ve SUV araç teslim etti. Bu değer önceki yıla göre yüzde 5 fazla olsa da, rakiplerine ayak uydurmasına yetmedi, yani Audi ile arasındaki satış farkı geçen yıl 53.900 adet iken bu yıl 132.600 adede yükseldi.

Otomobil yapımcılarının açıkladığı verilere göre 1 numaradaki BMW ile satış farkı da yüzde 41 artarak 145.000 adet oldu.

Eylül 2011’de Zetsche otomobil yapımcısının 125. yıldönümü kutlamalarını taçlandırmak için Mercedes’in 2020 itibariyle dünyanın en çok satan ve en kârlı lüks otomobil markası olması hedefini koymuştu.

Zetsche o sırada marka için üçüncülüğü kabul etmenin “imkansız” olduğunu söylemişti.

Sayfa Yükleniyor...