Mart 1990’da bir mühendis ekibi, verilen emri yerine getirmek için bir araya geldi. Bu emir o segment için yapılmış en yenilikçi, teknik bakımdan en gelişmiş ve en devrimci otomobili üretmekti.

İlişkili Haberler


Sonuçta ortaya 4.2 metre uzunluğunda, 1.8 metre genişliğinde ve 1.1 metre yüksekliğinde, makas tarzı kapılara sahip üç kişilik bir spor otomobil çıktı. Otomobil gücünü standart versiyonda 600 beygirin üzerinde güç üreten BMW üretimi, doğal emişli bir V12’den alıyor. Aracın azami hızı 372 km/s.

Araçtaki önemli yeniliklerden biri sürüş konumunun merkeze, iki ekstra koltuğun onun arkasına monte edilmiş olmasıydı. McLaren, 1981’de karbon fiber şasi kullanan ilk Formula 1 ekibi olmuştu ve bu malzeme konusundaki tecrübesi, hafif karbon monokok bir yapıya sahip McLaren F1’de kendini belli ediyordu. Otomobil o kadar hafifti ki iki yolcu kapısının her biri yalnızca 7 kg ağırlığındaydı.

F1’in yaşam döngüsü boyunca bir dizi varyasyonu üretildi. Bunlardan biri olan yarış versiyonu F1 GTR ilk çıktığı sene 1995 GT1 Şampiyonası’nı ve 24 saatlik Le Mans dayanıklılık yarışını kazandı. Bir başka özel versiyon da Le Mans zaferini kutlamak için yalnızca beş adet üretilen F1 LM idi. F1 LM modelin en güçlü ve değerli varyantı unvanını koruyor.