Şirket nanoteknoloji sayesinde otomobil yapımcılarının artık alüminyum otomobillerle aynı ağırlıkta otomobilleri çelikten ve çok daha düşük maliyetle yapabileceklerini iddia ediyor.

İlişkili Haberler


ArcelorMital bir otomobilin beyaz gövdesinin ağırlığını 85 kilogram azaltabileceğini söylüyor. Beyaz gövde terimi bir otomobilin kapıları, kaputu ve bagaj kaportası dâhil temel yapısını niteliyor. 85 kg büyük bir değer. Yapının ağırlığının bu kadar azaltılmasıyla beraber, motor, güç aktarım organları, transmisyon, frenler gibi diğer bileşenleri de hafifletilebilecek. Bir başka deyişle ağırlıktaki toplam azalma daha da fazla olabilir.

ArcelorMital bu yeni metal türünü otomobil yapımcılarına göstermeye başlamış. Ancak şirket henüz çeliğin teknik özelliklerini veya onu yapmak için kullandığı nanoteknolojinin ayrıntılarını kamuoyuna açıklamaya hazır değil. Şirket bu tür ayrıntıları ancak iki-üç sene sonra açıklayabileceğini söylüyor. Bu çeliğin üretimi de yaklaşık o sıralar başlayabilecek. Henüz çeliği ilk hangi otomobil şirketinin kullanacağına dair bir bilgi yok, fakat söylentilere göre Ford bu yeni teknoloji ile ilgileniyormuş.