2014’te New York’un taksileri şimdikinden çok farklı görünecek ama sarı renkte olacakları garanti.

İlişkili Haberler


New York Şehir yönetimi benzeri görülmemiş bir karar vererek ikonik taksi filosunu tek bir çatı altında birleştireceğini ve özel yapım bir taksiyi hizmete sokacağını duyurdu. Türünün ilk örneği olacak özel yapım taksi “Geleceğin Taksisi” adındaki bir yarışmayla belirlenecek.

New York City Belediye Başkanı Michael Bloomberg ve Taksi ve Limuzin Komisyonu (TLC) Başkanı David Yassky Kasım ayında şehrin yeni taksisini seçme amaçlı yarışmanın üç finalistini tanıttı.

TLC ilk olarak üç yıl önce taksileri standartlaştırmayı planladığını açıklamış, bir sene önce de otomobil yapımcılarına ve tasarımcılarına yeni tasarım için en iyi konsept araçlarını sunmaları çağrısında bulunmuştu.

Ford'un 'geleceğin taksisi' konsepti
Ford'un 'geleceğin taksisi' konsepti

Yedi şirketin sunduğu teklifler arasından Ford’un, Nissan’ın ve Karsan’ın tasarladığı üç finalist seçildi.

Ford’un tasarımı Transit Connect vanı temel alıyor. ABD’de de satılan bu van 2010 yılında Detroit’teki Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı’nda Kuzey Amerika’da Yılın Van'ı seçilmişti. Bir TLC sözcüsü, Ford’un halihazırda üretilen ve ülke çapında satılan bir aracın avantajlarının yanı sıra, New York taksi sektörüne tedarik sağlama konusundaki çok zengin tecrübesini masaya getirdiğini söyledi. Dahası, geçen bahar Boston şehri yönetimi Transit Connect’in taksi olarak kullanılmasını onayladı.

Nissan’ın teklifi bir kompakt van ve üç teklif arasında en fazla yolcu alanını sunan araç. Bu araç 2009’da Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılmış NV200 modelini temel alıyor. Şu anda ABD’de satılmıyor, ama Yassky’nin açıklamasına göre diğer finalistlerin aksine Nissan aracın tamamen elektrikli bir versiyonunu yapacağını belirtmiş.

Nissan'ın 'geleceğin taksisi' konsepti
Nissan'ın 'geleceğin taksisi' konsepti

Üçüncü finalist bir joker. Fiat ve Hyundai için otomobil üreten Türk otomobil yapımcısı Karsan’ın teklif ettiği fütürist görünümlü V1 henüz mevcut değil. Üç aracın en küçüğü olan V1 cam bir tavan ve kaldırım taşına kadar uzanabilen bir tekerlekli sandalye rampası barındırıyor Araç çok eski Checker taksilerinin açılır kapanır koltuklarını hatırlatan, bir yolcunun yüzünün diğerlerine dönük olduğu özgün bir oturma düzenine sahip. V1’in avantajları olsa da, Yassky, şirketin ABD’de araç üretme ve satma konusundaki deneyimsizliğinin üstesinden gelmesinin gerekeceğini söyledi.

Bütün tasarımlar sedanlar yerine küçük vanları temel alıyor ve mevcut filo modellerinin çoğundan daha fazla bagaj hacmine sahip. Ek olarak, bazıları cep telefonları ve dizüstü bilgisayarlar için şarj cihazları da içeriyor.