Ford, Nissan ve Mercedes-Benz’in ana şirketi Daimler yakıt hücreli elektrikli araç teknolojisinin ticarileşmesini hızlandırmayı amaçlayan bir ortaklık kurduklarını açıkladılar.

İlişkili Haberler


Üç otomobil üreticisi birlikte “birbirinden çok farklı, ayrı markalı yakıt hücreli elektrikli araçlar”da kullanılacak ortak bir yakıt hücresi sistemi geliştirmeyi planlıyor. Bu araçların 2017’ye kadar piyasaya sürülmesi hedefleniyor.

Şirketler dünya çapındaki özellikleri ve bileşen standartlarını tanımlamayı ve yakıt hücreli elektrikli araçların, toplu olarak pazarlanabilmesi için, gerekli olan altyapı çözümlerini geliştirmeyi planladıklarını söylediler.

Hidrojen ve oksijenden elde edilen elektrikle çalışan yakıt hücreli elektrikli araçlar sürülürken sadece su oluşturuyor.

Elektrikli motorlara güç sağlamak için kullanılan elektrik, araçtaki yakıt hücresi yığınında yüksek basınçlı bir tankta depolanan hidrojenle, havadan alınan oksijen arasındaki bir elektrokimyasal tepkime vasıtasıyla üretiliyor.

Daimler Ar-Ge bölümü başkanı Thomas Weber bugünkü açıklamada, “Yakıt hücreli araçların gelecekte sıfır emisyonlu hareketlilikte önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz. Bu işbirliği bu teknolojiden dünya çapındaki birçok müşterinin yararlanabilmesini sağlayacak,” diye konuştu.

Ford, Nissan ve Daimler arasındaki yakıt-hücreli elektrikli araç teknolojisi ortaklığının duyurulmasından kısa bir süre önce de, BMW ve Toyota benzer bir ortak girişim oluşturduklarını açıklamışlardı.